In Focus

Sindicatul german Ver.di este împotriva modificării timpilor de condus și odihnă

Sindicatul german Ver.di a anunțat organizarea unui amplu protest împotriva modificării timpilor de condus și odihnă pentru camioane și autocare.

Unul dintre liderii sindicatului german a anunțat o mobilizare generală împotriva măsurilor pe care Comisia Europenă vrea să le adopte, printre care și modificarea timpilor de condus și odihnă al camioanelor și autocarelor.

Sindicatul german Ver.di este împotriva modificării timpilor de condus și odihnă

Zvonul cum că pachetul de măsuri propus de Inițiativa Rutieră a Comisiei Europene ar conține și modificări privind Regulamentul 561/2006, s-a răspândit destul de rapid. Cert este că pachetul de măsuri al CE va aduce noutăți absolute în sectorul de transpot public, după cum chiar comisarul european pentru transport, Violeta Bulc, a susținut în cadrul unui interviu recent acordat unei publicații franceze.

Deși a dat asigurări că timpii de condus și odihnă nu se vor modifica pentru șoferii de autocare, nu la fel de sigur este și în cazul vehiculelor comerciale grele de marfă. De altfel, în toată Europa, mai ales în Vest, au început mișcări sindicale împotriva adoptării acestor măsuri.

Protestul împotriva propunerilor Comisiei Europene ar urma să fie organizat împreună cu Federația Lucrătorilor din Transportul European (ETF).

VEZI ȘI: Transportatorii români cer extinderea perioadei de plafonare a tarifelor RCA

Ver.di afirmă că perioada de repaus săptămânal ar putea fi redusă la 24 de ore, timp de trei săptămâni consecutive, și doar în a patra săptămână pauza să rămână de 48 de ore.

Christinei Behle, președinte al departamentului de transport în districtul Renania de Nord-Westfalia, a spus că în loc să se ocupe de ocuparea forței de muncă ilegale în Europa, Comisia Europeană intenționează să legalizeze dumpingul social prin modificarea timpilor de condus și odihnă.

Sindicatul Ver.di cere reguli de promovare a sănătății în muncă, respectiv mai multe controale și sancțiuni mai stricte pentru companiile care le încalcă.

Pentru a proteja șoferul, cât și siguranța rutieră, tahograful digital ar trebui să fie obligatoriu, pe orice tip de servicu de transport regulat, mai susține sindicatul.

Din aceeași categorie...

Back to top button