Tramvai cu sistem de avertizare a coliziunii frontale testat la Timișoara
Continental a echipat un tramvai din Timișoara cu sistem de avertizare a coliziunii frontale pentru a-l testa.
Continental, prin divizia sa de servicii de inginerie Continental Engineering Services (CES), testează un sistem de avertizare a coliziunii frontale pe un tramvai al Societății de Transport Public Timișoara.
Această tehnologie este concepută pentru a spori siguranța în traficul urban, îmbunătățind experiența atât a vatmanilor, cât și a pasagerilor.
Testele se desfășoară în depoul societății de transport public și contribuie la dezvoltarea unor soluții sigure și sustenabile pentru transportul public de persoane. Colaborarea dintre Continental și STP Timișoara reprezintă o oportunitate valoroasă de a avansa cercetarea și dezvoltarea locală în domeniul feroviar.
Sistemul, personalizat de CES pentru nevoile specifice ale transportului public, reprezintă o evoluție importantă pentru îmbunătățirea siguranței în mobilitatea urbană, a declarat Sorin Iarca, Head of Continental Engineering Services România.
Tramvaiele operează predominant în zone urbane aglomerate, caracterizate de un trafic intens și complex, unde numărul participanților vulnerabili, precum bicicliștii și utilizatorii de trotinete electrice, este în continuă creștere. În același timp, nivelul de atenție în trafic a scăzut semnificativ, în principal din cauza utilizării telefoanelor mobile de către participanții la trafic.
Cum funcționează?
Sistemul utilizează informații furnizate de tehnologia radar, o poziționare precisă prin antena GPS și o hartă digitală.
VEZI ȘI: DP World a eliminat 64.300 de camioane de pe drumurile din Marea Britanie
Acesta detectează obstacolele aflate pe traseul estimat al tramvaiului și avertizează vatmanul prin semnale vizuale și sonore. În prima etapă, sistemul emite un avertisment pentru a atrage atenția asupra obiectului detectat, iar în etapa următoare poate iniția frânarea de urgență pentru a preveni o coliziune.
Soluția poate fi implementată în variantă doar cu notificare, oferindu-i vatmanului posibilitatea de a activa frâna manual sau în varianta în care poate acționa automat frâna de urgență, astfel încât tramvaiul să se oprească imediat, fără intervenție umană.