SigurantaTop News

Italia: Noul sistem de control al vitezei Tutor 3.0, în funcțiune pe autostrăzi

Noul sistem de control al vitezei Tutor 3.0 este activ pe 178 de sectoare, însumând aproximativ 1.800 km de autostrăzi din Italia, iar extinderea acestuia continuă.

Din 7 martie 2025, pe rețeaua Autostrade per l’Italia a fost activată noua generație a sistemului de control al vitezei Tutor 3.0. Spre deosebire de versiunile anterioare, acesta integrează tehnologii avansate pentru un control mai eficient al traficului, acordând o atenție sporită vehiculelor comerciale grele.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Tutor 3.0 înlocuiește tehnologia precedentă, bazată pe bucle electromagnetice, cu o rețea modernă de portaluri echipate cu radare și camere de înaltă definiție, capabile să ofere precizie sporită chiar și în condiții meteo dificile sau de vizibilitate redusă.

Sistemul este parte a platformei tehnologice Navigard, dezvoltată de compania Movyon, specializată în soluții inteligente de management al traficului. Această platformă utilizează un sistem complex de algoritmi care procesează date provenite din radare, camere video și servere periferice, facilitând supravegherea detaliată a traficului și îmbunătățind detectarea abaterilor.

Noi funcții introduse

Noua versiune a sistemului nu se limitează doar la măsurarea vitezei medii între două puncte, ci introduce o serie de funcții menite să sporească siguranța rutieră.

Printre acestea, una dintre cele mai importante este capacitatea de a identifica depășirile ilegale realizate de camioane. Sistemul folosește radare instalate de-a lungul autostrăzii pentru a detecta și înregistra numerele de înmatriculare ale vehiculelor care nu respectă interdicția de depășire, transmițând automat informațiile autorităților competente.

O altă inovație majoră este cântărirea dinamică, care permite verificarea masei vehiculelor grele în timpul mersului, fără a afecta fluiditatea traficului. Senzorii integrați în carosabil detectează greutatea camioanelor și semnalează eventualele suprasarcini, ceea ce contribuie la reducerea uzurii infrastructurii rutiere și la prevenirea accidentelor cauzate de suprasolicitarea vehiculelor.

De asemenea, noua generație a sistemului oferă o monitorizare mai precisă a transportului de mărfuri periculoase, utilizând un sistem de recunoaștere a codurilor Kemler pentru a identifica tipul de încărcătură și nivelul de risc asociat. Prin intermediul camerelor de recunoaștere a numerelor de înmatriculare (ANPR), Tutor 3.0 verifică dacă rutele utilizate de aceste vehicule sunt conforme cu reglementările în vigoare și semnalează eventualele încălcări.

Pe lângă aceste funcționalități, sistemul este capabil să identifice cu precizie categoria fiecărui vehicul aflat în trafic, utilizând senzori și algoritmi avansați. Această clasificare automată permite aplicarea unor restricții specifice fiecărui tip de vehicul, precum limite de viteză diferite sau interdicții de circulație pe anumite sectoare. De asemenea, sistemul include o funcție de numărare a axelor vehiculelor, ceea ce îmbunătățește acuratețea verificărilor.

Extinderea sistemului pe principalele autostrăzi din Italia

Procesul de activare al sistemului va începe cu sectoare de mare trafic, printre care se numără A1 Milano-Napoli, unde monitorizarea va fi consolidată în zonele Chiusi – Monte San Savino, în ambele sensuri, și Castelnuovo di Porto – Settebagni, pe direcția spre Roma.

De asemenea, pe A27 Mestre-Belluno, Tutor 3.0 va fi implementat între nodul cu A4 Milano-Brescia și joncțiunea cu Pedemontana. Alte autostrăzi unde va fi activat noul sistem includ A9 Lainate-Como-Chiasso, între Saronno și Lomazzo Nord, A14 Bologna-Taranto, între Pesaro și Rimini Sud, și A11 Florența-Pisa Nord, pe tronsonul Montecatini – Prato Est.

Eficiență dovedită în reducerea accidentelor

Tutor 3.0 face parte dintr-un program amplu de îmbunătățire a siguranței rutiere, dezvoltat împreună cu Poliția Rutieră din Italia.

Datele colectate în urma utilizării versiunilor anterioare ale sistemului au demonstrat eficiența acestuia: reducerea cu 25% a vitezei de vârf și cu 15% a vitezei medii a contribuit la o scădere semnificativă a numărului de accidente. În primul an de utilizare, mortalitatea pe sectoarele monitorizate a înregistrat un declin de 56%, ceea ce confirmă impactul pozitiv al tehnologiei asupra siguranței în trafic.

Din aceeași categorie...

Back to top button