InfoTechStiai ca

Despre sistemele de aer condiționat pentru autovehicule și utilaje

Având în vedere că se apropie perioada de vară, împreună cu Fomco Prod ne-am gândit să vă povestim câte ceva despre aerul condiționat din cabină, adică de confortul și siguranța șoferului în ”birou”, cum ar veni.

Conform DEX, aer condiționat este aer menținut prin instalații speciale în condiții optime de temperatură, umiditate și puritate sau aer trecut printr-un sistem special de ventilație în scopul păstrării proprietăților lui optime. Conform Wikipedia, aerul condiționat se obține cu ajutorul unor instalații speciale, care îi modifică și îi controlează condițiile climatice în scopul obținerii confortului (locuințe, birouri), sau pentru obținerea unor cerințe tehnice (laboratoare, blocuri operatorii, instalații electronice).

Ideea de răcire a aerului din spațiile închise a apărut pentru prima dată în Egipt. Prima formă de „aparat de aer condiționat” a fost un sistem de apeducte în pereții încăperilor. Bazată pe folosirea apei reci, metoda era accesibilă numai claselor superioare, deoarece apa era o resursă prețioasă la acea vreme. Termenul de „aer condiționat” a apărut în 1906, când un inginer din industria textilă, Stuart Cramer, l-a folosit. Acesta a experimentat diferite feluri de a ameliora efectele aerului uscat generat de procesul de producție.

Despre sistemele de aer condiționat pentru autovehicule și utilaje

Noua dezvoltare pe care Cramer a inițiat-o a avut un efect considerabil asupra calității aerului din fabrică. Primele aparate cu rol de a controla umiditatea aerului au fost inventate la începutul secolului 20 pentru a fi folosite în tipografii. Aparatele de aer condiționat au început să fie folosite la scară largă în anii 1950, pentru a răci aerul din case sau automobile.

Accesoriu pentru confort sau necesitate?
Pe durata sezonului de vară există două inconveniente majore climaterice: temperatura ridicată și umiditatea excesivă, care în combinație creează o ambianță înabușitoare, insuportabilă. Umiditatea excesivă împiedică scăderea temperaturii corpului prin transpirație, ceea ce face ca temperatura să pară și mai ridicată. Toate acestea cauzează disconfort, oboseală și insomnie. Sistemele de aer condiționat combină scăderea temperaturii aerului cu o reducere substanțială a umidității din interior, eliminând senzația de disconfort creată de aerul cald și înăbușit.

VEZI ȘI: Recomandările FOMCO privind produsele frigorifice din cabina șoferului

Munca prestată într-un asemenea climat nu oferă randament, este chiar ineficient. Totodată cresc și riscurile, acest climat care provoacă disconfort, aduce de la sine și pierderea concentrării șoferului responsabil pentru siguranța mărfurilor sau chiar viața persoanelor transportate. În cazul transportului de persoane se poate considera ca și o cerință minimă din partea clienților în alegerea operatorului de transport, mai ales în cazul traseelor și călătoriilor mai lungi (interjudețene și internaționale).

Așadar pe lângă beneficiul clar de confort și climat plăcut oferit șoferilor și pasagerilor, sistemele de aer condiționat, după părerea specialiștilor Fomco Prod, dar și a noastră, sunt o necesitate pentru fiecare autovehicul sau utilaj.

Beneficii clare pentru utilizatorii sistemelor de climatizare în staționare:

  1. Confort prin asigurarea climatului plăcut în cabină
  2. Reducere cheltuieli: consum combustibil 0, și se reduce uzura motorului autovehiculului
  3. Prin asigurarea unei odihne într-un climat plăcut îmbunătățește eficiența și performanța șoferului

Evident că, mai multe informații despre sistemele de climatizare pentru autovehicule comerciale puteți afla de la Fomco Prod.

Descarcă revista online infoTrucker – https://www.infotrucker.ro/wp-content/uploads/2015/10/infotrucker_octombrie2015.pdf sau intră pe ISSUU

Urmărește #infotrucker pe FacebookInstagramTwitterYouTube

 

Din aceeași categorie...

Back to top button