SigurantaTop News

Sistemele de asistență la frânarea de urgență trebuie să rămână active

Miniștrii transporturilor statelor federale din Germania vor ca șoferii de camion să nu mai poată dezactiva sistemele de asistență la frânare de urgență ale camionelor.

În cadrul reuniunii de toamnă de la Stuttgart, miniștrii transporturilor din statele federale au criticat faptul că sistemele de asistență la frânarea de urgență ale camioanelor sunt parțial oprite de șoferi din cauza lipsei obligației de utilizare a acestora în timpul mersului. Rezultatul? O serie de accidente rutiere cu urmări grave în care au fost implicate camioane.

Sistemele de asistență la frânarea de urgență trebuie să rămână active

Echiparea camioanelor noi cu sisteme de asistență la frânarea de urgență a devenit obligatorie la finalul lui 2015. Cu toate acestea, până în prezent nu a fost încă posibilă instalarea unor sisteme care să nu mai poată fi dezactivate, deoarece acest lucru contravine Convenției de la Viena, care spune că șoferul trebuie să poată prelua controlul unor astfel de sisteme în orice moment.

Prin urmare, ministrul transporturilor din Renania-Palatinat a sugerat o modificare din punct de vedere legislativ și a recomandat ca dezactivarea sistemului de asistență la frânarea de urgență să fie supusă unei amenzi. În opinia sa, este logic să ne concentrăm mai mult pe utilizarea acestor sisteme ca parte a instruirii șoferilor.

VEZI ȘI: Amoniacul ar putea fi folosit pentru transportul hidrogenului

De asemenea, miniștrii militează pentru echiparea camioanelor în viitor cu sisteme de avertizare la distanță cu funcții de avertizare acustică sau vizuală și asistență la frânarea de urgență care recunosc obstacolele staționare. Aceștia spun că guvernul federal ar trebui să susțină acest lucru la Uniunea Europeană.

Pentru a spori și mai mult siguranța, miniștrii transporturilor din statele federale germane susțin sancționarea aspră a activităților care nu au legătură cu șofatul, dar sunt efectuate la volan, precum privitul la televizor ori prepararea cafelei.

Propunerea nu este nouă. În 2019, Ministerul Transporturilor din Germania (BMVI) anunța că lucrează la un proiect prin care să pedepsească dezactivarea acestor sisteme de siguranță la viteze de peste 30 km/h.

 

Din aceeași categorie...

Back to top button