Siguranta

Din 2018, sistemul automat de apeluri de urgență (eCall) este standard pe automobilele noi

Din aprilie 2018, în Europa, fiecare automobil nou vândut în Uniunea European vine echipat standard cu sistemul automat de apeluri de urgență (eCall).

Sistemul automat de apeluri de urgență (eCall) vine instalat standard pe toate autoturismele noi vândute după aprilie 2018 în Uniunea Europeană, indiferent de producător, model sau categorie de preț.

Din 2018, sistemul automat de apeluri de urgență (eCall) este standard pe automobilele noi

Datorită sistemului eCall, mașinile au un sistem de apel de urgență la bord care poate trimite automat o alertă de urgență cu locația exactă a vehiculului la cel mai apropiat centru de intervenție. Sistemul utilizează numărul standard de urgență în Europa, 112.

Potrivit Comisiei Europene, acest standard reduce timpul de răspuns cu până la 40% în zonele urbane și chiar până la 50% în zonele rurale.

În mod statistic, un timp de răspuns mai scurt înseamnă că victimele primesc ajutor mai repede, astfel încât se poate preveni înrăutățirea situației acestora. În același timp, conform informațiilor furnizate de Comisia Europeană, introducerea sistemului eCall ar putea reprezenta o reducere a numărului de decese cu 10% pe an în UE.

Sistemul automat de apeluri de urgență este activat de declanșarea unității de comandă a airbag-ului.

De asemenea, este posibil să fie declanșat manual un apel de urgență, de exemplu dacă un conducător auto este martorul unui accident grav. În conformitate cu standardul european, un set minim de date trebuie transmis centrului de intervenție.

VEZI ȘI: Presiunea scăzută în anvelopă influențează negativ siguranța și costurile

Această telegramă de date are o lungime de 140 de octeți și conține date selectate pe baza relevanței acestora într-o situație de salvare de urgență, cum ar fi ora apelului de urgență, tipul și locația vehiculului, numărul pasagerilor, direcția de deplasare, modul în care a fost declanșat apelul de urgență și alte informații.

eCall face conectivitatea drept un standard în mașinile moderne
Hardware-ul din mașina utilizată pentru funcția eCall este unitatea telematică încorporată, care constă în principal dintr-un modem (dispozitiv de acces la rețea), o antenă de poziționare prin satelit (de exemplu, Galileo) și electronice necesare pentru conectarea la vehicul și o baterie de rezervă.

Noile funcții și servicii activate prin conectivitate în vehicul includ actualizări de software pentru toate sistemele electronice. Aceste actualizări sunt realizate fără fir, printr-o interfață aeriană, fără a vizita un atelier de service.

Același lucru este posbil și în cazul diagnosticării la distanță și anticipată a vehiculelor. Deoarece mașinile de astăzi sunt compuse din până la 100 de milioane de linii de cod, pe lângă eCall, aceste funcții de conectivitate se numără printre funcțiile principale ale unităților telematice moderne și cheie pentru a stabili viziunea conectivității holistice.

În plus, conectivitatea poate asigura siguranța rutieră deoarece vehiculele pot să facă schimb reciproc de informații prin folosirea tehnologiei V2X (Vehicle-to-everything) și să se avertizeze reciproc de potențialele pericole de pe traseu.

Pentru a-și extinde și îmbunătăți activitatea în domeniul telematicii, Continental se ocupă deja de integrarea în vehicul a noilor standarde de rețele mobile LTE-Advanced și 5G.

Sistemele telematice bazate pe eCall sunt deja pregătite pentru producție la Continental. Acestea pot fi adaptate la cerințele producătorilor de autovehicule și livrate în timp util.

 

 

Din aceeași categorie...

Back to top button