Sistemul de asistență la virare obligatoriu pe camioanele extra-lungi în Germania

Sistemul de asistență la virare obligatoriu pe camioanele extra-lungi în Germania
De la 1 iulie, camioanele noi extra-lungi cu o lungime de până la 25.25 de metri trebuie să fie echipate obligatoriu cu sisteme de asistență la virare.

Camioanele noi extra-lungi, cu o lungime totală de până la 25,25 metri, trebuie să fie echipate obligatoriu cu un sistem electronic de asistență la virare. Acestea trebuie să aibă un sistem de avertizare acustică pentru ca șoferul să fie anunțat dacă în raza sa de acțiune, în momentul virării, există un biciclist sau un pieton.

Sistemul de asistență la virare obligatoriu pe camioanele extra-lungi în Germania

Începând cu data de 1 iulie 2020 acest lucru este obligatoriu pentru toate camioanele noi extra-lungi, inclusiv sistem de iluminat de avertizare montat pe lateral. Echiparea camioanelor vechi trebuie făcută obligatoriu în următorii doi ani.

VEZI ȘI: Farmaceutice transportate cu Scania R 450 Hybrid cu pantograf

Această prevedere a fost introdusă de Ministerul Transporturilor din Germania (BMVI) ca parte a unei campanii de reducere a accidentelor mortale care survin în momentul în care camioanele virează la dreapta în traficul urban.

În mod normal o astfel de prevedere nu poate fi aplicată doar la nivel național, conform reglementărilor Uniunii Europene, dar Germania a obținut o derogare ca parte a unui program de test.

În Uniunea Europeană, pentru camioanele noi obligativitatea de a fi echipate cu sisteme de asistență la viare intră în vigoare abia în 2022, iar pentru camioanele vechi echiparea retrofit trebuie făcută până în 2024.

Follow #infotrucker