Ford Trucks Noua gama F-Line
Noua generatie DAF - TH Trucks
Știri

Cum funcționează sistemul de șpăgi din traficul de marfă de la frontierele României

Renault Trucks - Noile game T, C, K, D 2025

Cea mai recentă investigație Recorder scoate în evidență putregaiul și sistemul de șpăgi din sânul lucrătorilor de trafic ai CNAIR, autoritate care, în sistemul vamal, gestionează traficul de marfă la frontierele României.

În demersul lor, jurnaliștii Recorder au reușit să obțină mărturii și materiale video care demonstrează cum funcționează sistem de șpăgi în rândul controlorilor de trafic ai CNAIR, pentru ca anumite vehicule sau transporturi să fie scutite de plata unor taxe sau a autorizației de acces la rețeaua națională în valoare de 1.000 de euro.

Tot ce trebuie să știi despre utilizarea aparatului unic de taxare

Una din principalele obligații de serviciu a controlorilor de trafic ai CNAIR este de a verifica și taxa camioanele care intră sau ies din țară, în funcție de lungime, înălțime și greutate, iar în unele cazuri, după vechime.

De departe, cel mai interesant caz prezentat în ancheta Recorder este cel al unei companii de transport agabaritic din Mureș, „cunoscută la nivel conducerii CNAIR ca fiind una care comite ilegalități în mod repetat”. Într-o adresă pentru Recorder, CNAIR confirmă existența unui număr mare de fraude comise de această societate privată în ultimii ani.

VEZI ȘI: Din 2026, România va avea sistem de taxare a drumurilor la kilometru

Spunem interesant, deoarece cazul scoate la iveală complicitatea la fraudă a lucrătorilor ISCTR Mureș, care, trimiși de CNAIR în control la sediul respectivei companii de transport agabaritic, nu au descoperit nicio neregulă.

Coincidență sau nu, ISCTR Mureș își are sediul în clădirea care aparține companiei de transport vizată de control.

Din păcate, sistemul de șpăgi de la frontierele României nu este doar la nivelul CNAIR, ci și la celelalte organisme in sistemul vamal. Așadar, înainte de a ne revolta că n-am fost primiți în Schengen, mai bine ne-am revolta pentru aceste situații.

Suntem convinși că, astăzi, există transportatori rutieri care se bucură că n-am fost primiți în Schengen, asta pentru a-și păstra „avantajul competițional” de la frontierele de stat în fața companiilor de transport care au ales să respecte legea.

Din aceeași categorie...

Back to top button