Skoda a ales Scania G 340 pe gaz pentru a reduce emisiile de carbon

Skoda a ales Scania G 340 pe gaz pentru a reduce emisiile de cabon

Skoda a ales Scania G 340 pe gaz (CNG) pentru a reduce emisiile de carbon și costurile în cadrul uzinei sale principale din Mladá Boleslav.

După o perioadă de testare de două luni, cele patru camioane Scania G 340 pe gaz (CNG) sunt acum utilizate pentru transportul mărfurilor de zi cu zi în interiorul principalei facilități de producție Skoda, în timp ce un alt camion va fi utilizat în cadrul lanțului de aprovizionare pe un traseul de 120 km între Mlada și Stráž nad Nisou.

Skoda a anunțat că va începe operarea combunațiilor de autotractoare cu semiremorcă de 25.25 metri lungime (European Modular System) cu scopul de a reduce și mai mult emisiile de carbon. Autoritățile din Cehia le-a permis anumitor companii să poată opera vehicule EMS pe anumite rute.

Michael Oeljeklaus, membru al bordului din departamentul de producție și legistică, spune că implementarea camioanelor Scania G 340 pe gaz fac parte din responsabilitatea socială a companiei Skoda. Conform aceluiași oficial, compania cehă este concentrată pe dezvoltarea unor soluții logistice prietenoase cu mediul, iar camioanele Scania G 340 alimentate cu gaz natural comprimat (CNG) fac parte din această strategie durabilă a companiei.

Ansamblurile lungi de autotractor și semiremorcă de 25.25 metri vor fi utilizate pe rutele selectate pentru transportul de componente către și de la furnizori. Aceste camioane pot transporta cu 50% mai mult decât camioanele convenționale.

VEZI ȘI: VIIA a reluat transportul combinat rutier-feroviar între Calais și Le Boulou

Astfel, Skoda reduce numărul de transporturi săptămânale de-a lungul traseului de 292 km între Mladá Boleslav și Rokycany de la 53 la 35, ceea ce echivalează cu 250.000 km pe an mai puțini. Evident, și costurile de transport se redus semnificativ și reprezintă un avantaj.

Dar stați liniștiți, asta nu înseamnă că veți cumpăra mașini Skoda mai ieftine!

În ceea ce privește camioanele prietenoase cu mediul, Skoda mai putea să aleagă Volvo Trucks, Iveco, DAF Trucks sau chiar Telberg, 100% electric, așa cum a făcut BMW.

Totuși, de ce a ales Skoda camioane Scania? Sunt din același grup auto, Volkswagen. Astfel, banii rămân în familie. De ce nu a achiziționat MAN? Pentru că nemții nu s-au axat atât de mult pe dezvoltarea unor astfel de modele, cel puțin nu pentru acest tip de transport.

Este foarte posibil ca pe viitor, “Leului” bavarez să-i fie transferată din tehnologia “Grifonului”.

Însă, până atunci mai este ceva!

Urmărește #infotrucker pe FacebookInstagramTwitterYouTube

 

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.