
Södra, grup industrial forestier de top din Suedia, a implementat primul său camion electric dedicat transportului celulozei.
Acest proiect-pilot reprezintă o etapă cheie în strategia companiei de a atinge neutralitatea emisiilor de gaze cu efect de seră până în 2040.
Noul camion electric, exploatat de compania DFDS, va transporta celuloză de la fabrica Södra din Värö către terminalele portuare din Gothenburg și Varberg.
VEZI ȘI: DACHSER adaugă în flotă al 100-lea camion electric de mare tonaj
Cu o sarcină utilă de 40 de tone – echivalentă cu cea a camioanelor diesel utilizate anterior – ansamblul oferă aceeași eficiență de transport fără a compromite sustenabilitatea.
Electrificarea transporturilor este o parte naturală a strategiei noastre pentru a atinge obiectivul de emisii net zero de gaze cu efect de seră. Este, de asemenea, un pas important pentru a oferi clienților noștri soluții mai sustenabile, a declarat Catrin Gustavsson, președintele Södra Cell.
Conform Södra, proiectul-pilot furnizează informații esențiale despre locațiile și metodele prin care compania ar putea integra camioane electrice în operațiunile viitoare. Compania estimează că acest ansamblu va economisi 48 de tone de CO2 pe an, comparativ cu un camion alimentat cu motorină.
Acest camion electric demonstrează că tranziția către transporturi sustenabile este realizabilă fără a compromite eficiența operațională. În plus, proiectul oferă un exemplu clar despre cum electrificarea poate sprijini neutralitatea climatică în industrie.
Drumul Södra către neutralitatea climatică
Angajamentul Södra de a utiliza energia produsă sustenabil și de a explora noi tehnologii o poziționează drept lider în sectorul forestier și un model de urmat pentru alte industrii. Proiectul-pilot din Värö deschide astfel calea pentru utilizarea pe scară largă a camioanelor electrice, contribuind la reducerea impactului climatic și la crearea unui viitor mai sustenabil.
Södra explorează la acest moment multiple proiecte de electrificare, nu doar în domeniul transporturilor, ci și în utilajele de lucru. În 2023, compania a produs aproape 2 TWh de energie, creând astfel o bază solidă pentru tranziția către vehicule electrice.