Un șofer român de camion riscă o amendă uriașă, în Germania
Un șofer român de camion riscă o amendă uriașă de 52.000 de euro pentru nerespectarea timpilor de lucru și modificări aduse sistemului AdBlue al camionului.
Luni, 30 septembrie, poliția din Brandenburg a organizat un punct de control în parcarea Krämerforst, pe autostrada A10, începând cu ora 8 dimineața. Accentul a fost pus de fapt pe verificarea transporturilor de deșeuri.
Cu toate acestea, polițiștii au verificat și timpii de conducere și perioadele de odihnă ale șoferilor de camioane.
Un șofer român de camion a ieșit în evidență în mod special. Conform datelor tahograf, acesta plecase duminică din Franța la ora 14:00 și, fără a lua nicio pauză, a traversat Belgia și Germania, ajungând luni dimineață în jurul orei 4:00.
Polițiștii au constatat că șoferul român încălca frecvent reglementările privind timpii de condus și odihnă. Conform datelor tahograf, acesta a condus mai mult de 24 de ore consecutiv, deși limita maximă este de nouă ore pe zi. Într-un caz, acesta a condus chiar 34 de ore fără pauză.
De mai multe ori peste 20 de ore la volan
Conform poliției germane, șoferul român a condus în mai multe rânduri peste 24, 25 sau chiar 26 de ore. Deși durata maximă de conducere este de 9 ore pe zi, cu posibilitatea de a conduce până la 10 ore de două ori pe săptămână, acesta a depășit cu mult aceste limite. Depășirea de 24 de ore de condus continuu poate atrage o amendă de aproape 2.000 de euro.
VEZI ȘI: Migranți ascunși în două camioane depistați la Nădlac
Cel mai grav a fost o călătorie de 34 de ore, în care șoferul a făcut doar două pauze, fiecare de maxim două ore. În urma controlului, acesta a fost obligat să se odihnească la fața locului.
Sistem de evacuare modificat
În urma controlului, ofițerii au descoperit, pe lângă abaterile la timpul de condus și odihnă, și o modificare ilegală la sistemul AdBlue al camionului. În total, șoferul riscă o amendă de până la 52.000 de euro, iar compania de transport va trebui să plătească și ea o sumă semnificativă pentru aceste nereguli.
În acțiunea de control au fost implicate mai multe autorități, printre care Oficiul de Stat pentru Investigații Penale (BALM), ZOLL, Serviciul de Siguranță Rutieră din Berlin și Agenția de Stat pentru Mediu.