Șoferii de camion au fost la mare căutare în luna martie în Germania

Șoferii de camion au fost la mare căutare în luna martie în Germania
Confrom raportului săptămânal prezentat de BAG, pe perioada crizei declanșată de pandemia COVID-19, numărul angajaților care au fost trecuți la program redus a crezut semnificativ în luna martie 2020, în timp ce șoferii de camion au fost la mare căutare.

Companiile germane de transport și logistică suferă în continuare din cauza crizei declanșate de pandemia COVID-19. Raportul BAG, publicat în această săptămână, arată că numărul de comenzi de transport este în scădere în Germania, iar prețurile pe kilometru au atins cele mai mici valori posibile.

Șoferii de camion au fost la mare căutare în luna martie în Germania

Cele mai mari scăderi sunt raportate în industria chimică, oțel și automtive, aceste scăderi simțindu-se și la nivel internațional, în țări precum Italia, Franța și Spania. Pe măsură ce s-au luat unele măsuri de relaxare în această perioadă, reprezentanții companiilor de transport speră ca cererea să crească, în special pe zona de automotive, dar și în zona de retail nealimentar.

Ținând cont de numărul mare de companii rămas fără comenzi, specialiștii din industrie spun că în momentul în care vor apărea noi comenzi pe piața liberă sunt șanse mari ca prețul pe kilometru să mai scadă, din disperarea unor transportatori de a avea încasări, chiar dacă prețul nu acoperă nici jumătate din costuri.

De asemenea, ca o măsură de reducere a costurilor, majoritatea companiilor de transport și logistică au redus programul de lucru al angajaților ficși.  Legislația germană permite munca cu program redus, iar dacă în ianuarie și februarie au fost înregistrate sub 2.000 de persoane trecute pe un astfel de program, în martie au fost 66.604 de persoane în industria de transport trecute la program redus.

Această măsură de reducere a costurilor nu afectează șoferii de camion, companiile păstrând salariile acestora cel puțin la același nivel, chiar dacă numărul de curse a fost redus. Reprezentanții BAG spun că acest lucru nu este posibil sub nicio formă în această perioadă, deoarece nevoia de șoferi de camion de pe piață este uriașă, iar companiile nu-și pot permite să piardă șoferii buni. De altfel, o măsură de diminuare a veniturilor șoferilor de camion în această perioadă ar fi un gest sinucigaș.

VEZI ȘI: Expoziția IAA Hanovra 2020 a fost anulată din cauza pandemiei COVID-19

Numărul șoferilor de camion independenți sau neangajați, care nu se află sub contract permanent de muncă cu o firmă, este de 22.892, iar numărul de posturi disponibile anunțate era de 13.694 în martie 2020. În scădere cu 26% comparativ cu aceeași lună a anului trecut.

Numărul de persoane concediate din transport și logistică a crescut la 5.318 în luna martie 2020, iar numărul posturilor libere este de 3.383, în scădere cu 30.2% comparativ cu anul trecut.

Raportul BAG prezintă și situația din transportul feroviar de mărfuri unde nu s-au înregistrat scăderi semnificative în ceea ce privește volumul de marfă. În schimb, transportul maritim a avut scăderi majore. Acesta are însă șanse să-și revină în perioadă următoare pe măsură ce țările din Asia reîncep producția și exporturile, dar și printr-o creștere a consumului o dată cu deschiderea magazinelor, în special a celor care nu vând alimente și produse de bază.

Follow #infotrucker