Șoferii de camion din România se tem pentru locurile de muncă

Șoferii de camion din România se tem pentru locurile de muncă
Un reportaj realizat de postul de televiziune Deutsche Welle arată că șoferii de camion din România se tem pentru locurile de muncă, în urma aprobării Pachetului de Mobilitate.

Uniunea Europeană vrea să îmbunătățească condițiile de muncă pentru milioane de șoferi de camion, astfel că, una dintre prevederile Pachetului de Mobilitate spune că șoferii de camion trebui ca o dată la fiecare patru săptămâni să se întoarcă în țara de origine.

Șoferii de camion din România se tem pentru locurile de muncă

Postul de televiziune Deutsche Welle a făcut un reportaj pe această temă având în prim plan șoferi români, care cred că acest lucru le poate amenința locurile de muncă.

Ștefan Damian, un șofer român de camion, pleacă din Pitești spre vestul Europei. Ștefan Damian este șofer de 6 ani și îi place ceea ce face, chiar dacă la început nu a fost ușor pentru el.

“Pot să spun că acesta este cel mai important lucru pentru mine, chiar dacă mai am momente când vreau să fiu acasă și atunci mă întreb cât să mai fac asta. Dar cred că orice loc de muncă are avantaje și dezavantaje”, a spus el reporterii postului german de televizune DW.

Acum, el își face griji legat de noile prevederi ale Pachetului de Mobilitate aprobat de Uniunea Europeană și crede că acestea pot avea un impact asupra locului său de muncă. Conform noilor reglementări, șoferii trebuie să se întoarcă acasă o dată la 3 – 4 săptămâni, iar pauzele de odihnă din weekend trebuie să le petreacă la un hotel plătit de companie și nu în cabina camionului.

Uniunea Europeană vrea să îmbunătățească prin acest pachet condițiile de muncă pentru șoferii de camion, unii dintre ei petrecând luni bune doar în mașină. Însă, foarte mulți dintre cei 60.000 de șoferi români care lucrează în vestul Europei se simt dezavantajați.

Și doar pentru simplul fapt că pentru a ajunge să lucreze pe drumurile din vestul Europei, plecând din România, au nevoie de câteva zile bune. Iar pe viitor, din cauza condițiilor actuale, timpii de așteptare în vămi ar putea să fie și mai mari.

VEZI ȘI: UNTRR solicită MTIC să acționeze la CJUE pentru suspendarea Reg. (UE) 2020/1054

“România este parte a Uniunii Europene, dar încă nu este și membră a spațiului Schengen, spațiu în care se poate trece dintr-o țară într-alta fără controale. De fiecare dată când șoferii români pleacă din țara lor sunt nevoiți să stea ore întregi la granița cu Ungaria. Obligativitatea întoarcerii în țară va face ca în viitor cozile de camioane să fie și mai mari”, spune Max Zander, corespondetul Deutsche Welle.

Reprezentanții Ministerului Transporturilor de la București se tem că aceste prevederi ar putea duce la închiderea unor firme de transport.

“Aș spune în final că avem un risc major ca aceste companii să fie mutate, cu șoferi, cu familii cu tot, cu camioane, cu impozite și taxe cu tot, din România în vest. Acesta este riscul și nu vrem să se întâmple asta”, a spus Lucian Nicolae Bode, Ministrul Transporturilor, pentru Deutsche Welle.

Revenim la graniță. Ștefan Damian nu va mai putea trece astăzi și se pregătește să-și petreacă noaptea în cabină. Dar oare cum își vede el viitorul?

“În momentul în care eu lucrez pentru o perioadă mai scurtă, automat și banii pe care îi scot vor fi mult mai puțini, dacă nu chiar înjumătățiți. Atunci stăm și ne gândim dacă din punct de vedere financiar mai are rost să facem jobul acesta. Nici acasă, nici cu bani, nici împreună cu familia… “, spune Ștefan Damian, pentru DW.

În această perioadă, proprietarul companiei caută soluții pentru a muta compania în Spania, iar întrebarea este dacă și Ștefan Damian va face acest pas?

Pentru moment, se pregătește doar pentru următoarea cursă. Situația e incertă și mulți șoferi români de camion sunt în aceeași situație. Iar drumul până la un răspuns este încă foarte lung.

Follow #infotrucker