Șoferii est-europeni luați din nou în vizor de presa germană

Șoferii est-europeni luați din nou în vizor de presa germană
Șoferii est-europeni reprezintă o problemă majoră pentru comunitățile din zonele în care își efectuează pauzele sau repausul săptămânal normal.

Presa din Germania face constant reportaje din aceste zone, iar recent publicația Deutschlandfunk a analizat situația din jurul portului Duisburg, un important centru trimodal.

Șoferii est-europeni luați din nou în vizor de presa germană

Conform jurnaliștilor publicației, șoferii est-europeni câștigă prea puțin pentru a-și permite un hotel și preferă să păstreze acești bani pentru ei.

Astfel, de cele mai multe ori, ei își petrec pauzele de 45 de ore sau sărbătorile tot în cabina camionului, iar zona în care se opresc se umple de gunoaie și este transformată în wc-uri publice. Ceea ce trezește, evident, nemulțumirea celor din zonă.

Jurnaliștii de la Deutschlandfunk au petrecut o zi de sâmbătă în zona portului Duisburg și au constatat că zona a fost transformată într-una de picnic în care fiecare șofer gătea câte ceva în fața camionului. Unii se pregăteau chiar pentru un grătar mai mare. Și toți aveau alături și sticle cu băuturi alcoolice.

Această zonă de parcare este una folosită foarte des de șoferii din Europa de Est. Majoritatea nu câștigă atât de mult încât să-și permită o cameră la hotel, alții preferă să strângă bani pentru a-I trimite acasă. Și de aceea preferă să-și petreacă weekend-ul în cabina camionului, fără apă, dușuri și toalete.

Lipsa facilităților pentru igiena personală nu este o problemă doar pentru șoferi, ci și pentru locuitorii din zonă. Șoferii folosesc zona verde pentru a-și face nevoile, iar mirosul a devenit insuportabil. În plus, este mizerie peste tot.

Situația din portul Duisburg a intrat și în atenția autorităților locale, după ce mai mulți locuitori și proprietari de magazine din zonă au făcut reclamații. Astfel, consilierii locali, împreună cu reprezentanții portului au început să discute găsirea unor soluții, iar în prima fază vor fi instalate câteva toalete mobile pentru a rezolva cea mai urgentă problemă.

VEZI ȘI: Camionul electric Nikola TRE va fi produs la Ulm în Germania

Reprezentanții BGL au luat și ei atitudine spunând că este o situație care trebuie rezolvată la nivelul întregii Uniuni Europene. Atâta timp cât șoferii și companiile din estul Europei lucrează la prețuri de dumping această problemă nu va dispărea niciodată.

Cei de la BGL consideră că un salariu minim la nivel de branșă în toate țările din Europa, plus prevederile noului pachet de mobilitate vor mai rezolva din aceste probleme.

Din Europa de Est, șoferii care fac cele mai multe probleme sunt cei din Bulgaria și România. Aceștia lucrează pentru 250 – 300 de euro salariu pe lună și pot ajunge cu diverse alte compensări, gen diurnă, până la aproximativ 1.500 de euro pe lună.

Șoferi care gătesc în parcări, care-și fac nevoile pe zona verde de lângă, care-și atârnă rufele de botul camionului și care beau alcool în cele 45 de ore de pauză reprezintă o problemă pe care autoritățile din Germania și-au propus să o rezolve.

În primul rând vor obliga toți proprietarii de locuri de parcare pentru camioane să dispună de toalete și dușuri și alte facilități pentru igiena șoferilor, dar în același timp vor intensifica controalele pentru a-i depista pe cei care își petrec pauza de 48 de ore în cabină și pe cei care nu respectă legislația în ceea ce privește timpii petrecuți la volan.

Follow #infotrucker

47 Comments

  1. Flavius

    11/02/2020 at 5:52 PM

    Gasesc in aceasta știre foarte multe minciuni. In primul rand acea pauză este de 45 si nu de 48 de ore, deci clar o stire făcută pe grabă creată doar pentru de denigrare. In al doilea rand majoritatea soferilor români care stau oe comunitate primesc cel putin 2000 de euro pe lună. Într-adevăr aceasta sumă este compusă mai mult din diurnă.In al treilea rand cele mai multe probleme legate de galagie, lipsa de igienă, aruncarea gunoaielor in locuri neamenajate,distrugerea sau murdarirea toaletelor sau dusurilor date in folosință pentru uzul soferilor,excesul consumului de alcool, sunt facute de șoferi de camione inscrise in Lituania, Letonia, Polonia

    • Mircea Ciolpan

      11/02/2020 at 6:45 PM

      Da, din grabă am scris 48 în loc de 45 de ore. Am corectat! Altfel, întreg reportajul în limba germană poate fi citit aici – https://www.deutschlandfunk.de/osteuropaeische-lkw-fahrer-ohne-wasser-dusche-und-toilette.1773.de.html?dram:article_id=469449

      • dan

        13/02/2020 at 8:41 AM

        Daca iei in calcul faptul ca dupa 6 saptamani stai 2 acasa fara diurna, tot cu 1500 euro pe luna vei ramane.

    • Robu Daniel

      11/02/2020 at 7:42 PM

      Si 2000€ pe comunitate ti se pare mult?????Si de dumping nu ai nimic de spus???Si cine fura motorina de prin parcari de catre colegii de AG,DB tot nimic si marfa din remorcile colegilor si asta e tot o denigrare si de preturile de rahat pe care fac transport sefii lor si ei accepta sa lucreze pe doi lei e tot un nimic si multe altele,ba sa se aplice legea frate si sa vedem dupa daca mai lucreaza pe doi lei patronii lor de Carton dupa ce au luat un 4500€ amenda pe luna pentru Dumping….

      • Dascalu Ion

        12/02/2020 at 9:09 AM

        Mie mi se pare extrem de mult. Daca soferul nu mai e multumit cu 10.000lei lunar inseamna ca medicii, politistii, pompierii, ar trebui sa intre in greva generala! Oare cata scoala a facut un sofer ca merite aceasta suma? Consider ca daca sta plecat de acasa cu lunile nu se justifica aceasta suma de bani fie ca e salariu sau diurna.. Sa fim seriosi acum, pt munca prestata si pt faptul ca ajungi la 3 luni acasa, 2000euro este f bine.

        • burebista

          12/02/2020 at 9:51 AM

          ba a******** eu am facultate si lucrez pe tir. un medic in austria castiga dublu fata de un sofer de tir nesimtitule. noi stam cate doua luni in afara tarii nu in romania. aici numai cheltuielile de zi cu zi se duc undeva la 30 de euro pe zi si daca mai oui si facturile de acasa mai ramai cu pula bani. da un bou ca tine tipa ca avem.salarii mari.

          • Dascalu Ion

            12/02/2020 at 11:16 AM

            Nesimtit esti tu si cine trebuia sa te educe si nu a facut-o!

          • Anonom

            12/02/2020 at 5:59 PM

            Esti bou cu ţîţe ioane mars la staul

        • Maris Vasile

          12/02/2020 at 9:57 AM

          Domnu Dascălu ai lucrat pe camion de faci astfel de afirmatii !? Eu cred ca nu , am stat 11 ani pe cabină pe transport internațional departe de cămăși familie , trăiești din salariu la preturi mult mai mari ca în România fără nici un bonus,câteodată si câte 3 luni sau 4 în cabina în 2 metrii pătrați, eu nu cred ca un medic sau nuj care altu sau Dumneavoastră a-ți face treaba asta…, în locul Dumitale as tăcea, cel mai bine, tot respectul!!!

          • Dascalu Ion

            12/02/2020 at 10:47 AM

            Nu am lucrat pe camion. Lucrez in constructii tot pe 2000euro/lunar si sunt si eu departe de casa. Voi, soferii va plangeti si sunteti nemultumiti fara motiv. Veniti la 2-3 luni acasa si aveti 2 sapt liber. Eu am 20zile tot anul. Mai bine va faceati cofetari daca soferia vi se pare grea!

          • Gicu

            12/02/2020 at 11:11 PM

            Domule Dascalu, e loc si pt dumneata ca sofer in europa cum multi am schimbat meseria puteti si dumneavoastra iar dupa acea va ascultam parerea!!

        • sergiu

          12/02/2020 at 4:56 PM

          La fel pot spune si eu despre cei ce lucrează in construcții, este exagerat 2.000e. Meseria asta a fost plătită bine si respectată, a fost. Pe vremea când nu orice tâmplar sau zidar se făcea șofer. Iti doresc sa încerci macar 3 luni sa stai departe de familie, sa te expui la riscurile la care se expune zilnic un șofer, sa te lovești de problemele aferente meseriei. Nu caut sa insult pe nimeni, fiecare avem propriul nostru barem de apreciere a muncii, dar ați da cu parerea despre o meserie fără sa ai habar ce presupune ea, sta in caracter doar românului. Vechea problema cu capra vecinului. Dacă un medic câștigă atât este vina sistemului si a celor care il votează, in alte țări câștigă după pregătire, un pompier? probabil nu stii toata povestea. In fine..
          Sunt puțini cei ce stau pe 1500e luna, si care o fac isi merită soarta, nu au respect nici fata de ei ca oameni nici față de meseria practicată. Cât despre maria sa neamțul, dumping si restul..sa isi vada de treaba lor, nu cauta decât sa ne scoată de pe piața sa poată monopoliza iar ei împreună cu austriecii piața transporturilor. Ca si firma de transport nu ai cum sa lucrezi nicăieri in Europa la in preț pe km decent, te aliniezi la ofertă altfel de lasi sau tii camionul la gard. Cred ca toti ne-am dori o uniformizare a prețului pe km in transport, sa avem aceleași beneficii, evident lucru puțin probabil.

          • Adrian

            13/02/2020 at 4:28 PM

            Bravo, corect gandit

        • Iulian

          12/02/2020 at 9:40 PM

          Ba bulangiule esti o cârpă de om lucrează tu 2 luni pe comunitate si după aia spune-mi tu daca e mult 2000 de euro esti o rusine pt români

        • Baitan Viorel

          12/02/2020 at 10:21 PM

          Nu ma pot abtine sa nu raspund domnului Dascalu Ion. A mentionat ” oare cata scoala a facut un sofer sa merite aceasta suma?….!” Tatal meu a fost miner toata viata, si a castigat mereu un salariu demn de invidie pentru multe categorii de muncitori. Si nu a avut studii superioare. Oare nu merita salariul pentru ca lucra la 200 de metri in „fundul pamantului”? Eu sunt sofer pe comunitate acum, dar am studii superioare. Am lucrat ca profesor de limba engleza 8 ani. Este nerelevanta afirmatia cu meritul. Serios? Eu nu consum alcool si nu fumez,am studii superioare. In consecinta imi merit salariul, nu?

        • Mihai

          13/02/2020 at 7:37 AM

          Domnu’Dascalu, daca d-voastra spuneti ca meseria de sofer este una usoara, va rugam sa lasati constructiile si salahorii si va poftim la volanul unui mastodont cate 3,4 luni sa stati si sa dormiti in 2 metrii patrati sa vedeti cum este. Sa vedeti cum e sa dormiti cu grija mereu, sa ganditi ptr 2 persoane mereu, sa aveti mereu raspundere si sa efectuati mereu totul cu responsabilitate si promptitudine… Banii soferilor sunt de rasul lumii.Asa ca, fie sofer, fie doctor, raspundere maxima este din ambele parti. Diferenta este ca doctorul doarme in pat acasa, in condtii bune ori de lux, primeste spaga din care isi mai face inca un salar cel putin, soferul doarme plecat mereu si DĂ spaga aproape un salar ca sa poata face sa fie totul bine. Deci….

        • Daniel

          13/02/2020 at 8:12 AM

          Sa stai tu 3luni in cabina si sate vad atunci dacamai zici ca e prea mult 2000€ si nu numai apoi alte 3luni si alte 3luni si sa te vad. E usor de comentat pentru unul care sta ascuns dupa un birou si face s au nu face ceva sau ii da cu bla bla tota ziua si la ora 17 e deja acasa langa familie. Asa ca nu – ti mai da cu presupusul ca dreptate nu ai si numai cand vei face aceasta meserie poti sa – ti dai seama ce inseamna. CU RESPECT PENTRU TOTI COLEGII CARE FAC ACEST SACRIFICIU.

        • Popa

          13/02/2020 at 10:29 AM

          Vorbesti în necunostinta de cauza… Nu știu ce meserie ai și nici nu ma interesează…. te rog sa mergi câteva luni pe comunitate, bineinteles dacă ai pregătirea necesara și dupa sigur vei fi în tabăra nemulțumiților.

        • Lucian

          13/02/2020 at 10:53 AM

          Vino lucreaza tu sa vezi cum este,si dupa aceea mai vorbim!!!!!!noi sintem plecati cu lunile dar tu habar nu ai cit cheltui intr-o zi in strainatate ,aproximtiv 30 euro plus cheltuieli din romania cu mare lucru nu te alegi

        • Vasile

          13/02/2020 at 5:24 PM

          Ești un bou

        • Marius

          14/02/2020 at 12:59 AM

          Prietene școala ai făcut-o pe bani statului pentru ce? Ca să fi domn, da ,să fi platit de către stat să iei șpagă de la proști că noi cu alte cuvinte să trăiești pe spatele nostru al tuturor și acum să ți se pară că câștigă cam mult ai măcar habar despre ce este vorba în aceasta meserie sa i habar că un simplu dus costă 2,5e când îl găsesti nu mai spun de primejdiile din parcări și lipsa strictului necesar wc dus tu cât ai făcut așa zisa școala ai rămas cu amintiri faine iar noi doar cu doru de casa. Vino cu mine 2 săptămâni și vorbim după vb după aceea școala o faci că sa îți de-a statu.asta dacă ai relații El îți dă dacă prostul luceează.dacă nu ce faci? Te piși pe ia școala și te faci șofer. După care te rogi de nenea „GIGI”să te învețe cu tahograful cu Gps-ul cu parcările cu toate că tu ai școli înalte dar nu te duce capul la nimic

        • Amarinei Gheorrghe

          14/02/2020 at 12:52 PM

          Vino si stai cu mine două saptamîni….(nu faci nimic)..
          Platesc EU drumul înapoi …( cu microbuzul)… O SA AI ALTĂ PĂRERE.A

        • Samuel

          14/02/2020 at 1:21 PM

          Cum ******* sa fie mult 2000 de euro? Tu ști cât costa o parcare pe weekend când vrei sa lași camionul în siguranță? Tu ști cât costa o amenda de sărit programul de condus/lucru din diverse motive? Tu ști cât costa o amenda de viteza depasita în diferite țări ale Europei? Tu ști cât costa o amenda pe care o poate lua un șofer ca nu are actele completate corect? Ști o **** nu ști nimic.. Tu ești grafician în cărămidă și nici nu te doare capu dacă cade zidu pe om ca poate nu folosești amestecul corect la maglavais. Ai vorbit ca un frustrat!

        • Marius

          15/02/2020 at 9:26 PM

          Mai p**** cu ochi medicii politistii si pompierii au salar mare pe cartea de munca noi avem minim pe economie … intradevar noi nu avem multa scoala ca si soferi dar nici nu am obtinut permisul si atestatele precum altii din pompieri jandarmi samad iar ca stam cu lunile plecati de langa familie nu se justifica banii astia munciti lucrand min 15H pe zi…cacat pansat patronache de carton … as vrea sa te vad sa iti vezi copiii si sotia de 3 ori pe an

        • Adrian

          16/02/2020 at 8:18 AM

          Ce studii are un sofer????? What???? Pai are studii….iar banii nu sunt pe masura sa fii sofer sa transporti lichide chimicale si sa stii ptr. fiecare produs cum sa actionezi in caz de urgenta aia tot scoala se numeste ,sa inveti harta Europei ca sa gasesti diferite firme tot scoala e asa ca hai sa fim seriosi cu comentariile de gen soferul sta la volan nu face nimic dar vrea si 2000 de euro. Ori esti vreun patronache si tu care ai uitat ca ai fost sofer candva si acum ai 2 camioane si speri sa te umpli de bani peste noapte? Apropo daca ai firma de transport o intrebare magnetul cum il ai prins???? Drumuri bune la toata lumea!

        • Zaroschi eduard

          19/02/2020 at 9:33 PM

          Si crezi ca meseria de sofer o poate face oricine? Eu conduc si firma si fac si munca de sofer in acelasi timp.hai si tu sa vezi cum se conduce o masina de 40 t.sa vezi pericolele ce pot aparea.domnul doctor daca greseste nu se intampla nimic.ca sofer daca gresesti platesti grav.prietene judecata ta e fe 2 bani

        • Zaroschi eduard

          19/02/2020 at 9:37 PM

          Ia fa si tu o firma de transport aricule sa vezi cum e.crezi ca e usor sa conduci un camion de 40 t? Esti un dobitoc

    • Silviu

      11/02/2020 at 11:58 PM

      Gresesti cu cei 2000 € pe luna . Sunt foarte multi care ajung la salariul mai sus menționat. Asta Ti O garantez ca ma întâlnesc zilnic cu patrioti prin diferite locații.

    • Vasile Mucenic

      13/02/2020 at 5:20 PM

      Ai dreptate colegu 👍👍👍👍👋

  2. daniel prodan

    11/02/2020 at 7:37 PM

    Domnule care pui stiri de astea soferul roman cistiga de la 2200 in sus pe comunitate,nu isi intinde rufele sub capota mincarica face inaite camiionului.Ar trebui sa se scrie mai mult de salbatici care circula cu camioane cu numar de Lituania si Polonia ca aia cistiga 1500 si fac gratare in cabina si se imbata si dorm la roata,dar de ei nu se leaga nimeni

    • Mircea Ciolpan

      11/02/2020 at 7:47 PM

      Bună seara! Bănuiesc că aveți și un flururaș de salariu prin care puteți demonstra cei 2.200 de euro +, echivalent în lei, desigur!.

      • Gabriel

        12/02/2020 at 2:43 PM

        Domnule Mircea Ciolpan presa germană abereaza cam mult. Din pacate lucruri triste se intampla prin parcări si tin sa precizez ca majoritatea prb o pun cei cu nr de pl,lt,lv si prea putin ai nostrii. Despre pauze la hotel la sfarsit de saptamana …va intreb eu pe dv ,unde sunt condițiile ? In contractul colectiv de munca scrie ca nu ai voie sa abandonezi camionul oriunde mai ales daca este încărcat sau la temperatura controlată ( perisabil). Unde duci tu camionul cu frigul pornit? La hotel???? Ai spații ptr asa ceva???? 45 h la un hotel tea curentat de 120 euro ..plus 4 mese vreo 60 80 euro . Faceti dv un calcul. Eu spre exemplu am parcat la un sheel pe b100 lângă landsberg germania ca sa fac 24h si de peste strada a aparut o batrana zicandu mi sa opresc motorul de frig ca altfel cheama politia…despre ce vb atunci..Dacă noi câștigăm nu inseamna ca tre sa si împărțim banii in stanga si in dreapta pe aberațiile lor. Firmele de unde sa plătească? Ei au stricat toate preturile la transport odată cu înființarea asa ziselor case de expediții care de multe ori nu au nici o treaba cu transportul neavând nici macar un cap tractor sau remorcă proprietatea firmei….. Nu transportatorii au lăsat pretul jos ci capusele astea de case de expediții fac cărțile. Vi se pare normal să-ți plătească pe ruta bordeaux – san sebastian încărcat cu 24 t hartie reciclata 180 euro????? Exemple sun multe… Ca sa fiu mai clar …de ce neamțu cu nr de germania nu își duce el marfa in ro,sp,pt bg?? E simplu…din cauza prețului scăzut care il ofera aceste capuse desi ei câștigă dublu si stiu ca nu duc lipsa de transportatori ptr țările respective deoarece cam țările enumerate mai sus is carausii europei.

        • Cristi

          12/02/2020 at 11:12 PM

          Mă întreb oare ce ar fi dacă noi toți am merge timp de 2 săptămîni, în fiecare zi, pînă la prima parcare. Uite așa, să facem cursa respectivă în 2 săptămîni. Oare s-ar bloca ceva?

    • Andrei lungu

      11/02/2020 at 8:15 PM

      Dacă lucri pe contract de germania îți oferă 2200euro și de acolo casa și restul iar eu lucru pe contract de românia și am 2400 euro și odată la 2 săptămâni hotel

      • Silviu

        12/02/2020 at 12:15 AM

        Si cand esti in concediu minimu pe economie din românia sau sa nu mai zicem Doamne fereste de un medical ca esti mâncat. Hai sa fim seriosi

      • Silviu

        12/02/2020 at 12:20 AM

        Aratane si noua un fluturas cu aia 2400 plus factura de la hotel si plus programu pe care îl bagi zilnic.🤣🤣🤣🤣

      • Petru

        12/02/2020 at 8:04 PM

        Da tu o să ai pensie 200euro iar cel cu contract de Germania 1700

  3. Nedea Traian

    11/02/2020 at 10:00 PM

    Mai du-te D Ciolpan.. acasa! Ai fost dumneata in Germania sa vezi ce fac soferii romani in pauze?! La majoritatea dintre noi ne este frica si de umbra noasta; „sa nu facem aia ca vine politia”, sa nu dregem aia ca va chema nu stiu ce mosneag politia, etc. Cumparam saci de gunoi, ne punem gunoiul produs de noi in ei si la sfarsitul pauzei, stangem si hartiile pe care nu le-am aruncat noi, pentru ca sunt in jurul camionului nostru si ne este frica sa nu fim amendati pentru o fapta pe care nu am facut-o; pentru ca noi, romanii, nu avem pe nimeni competent care sa ne reprezinte! Invatati-va sa nu mai puneti pe toata lumea in aceeasi oala. Nu suntem noi romanii, nici pe departe, cei care creem problemele cele mai mari in spatiu comunitar!!! Sa mergem sa facem pauza la hotel?! Nu va suparati, pot sa fiu plin de bani, pot sa castig 6000€ pe luna, mai bine dorm in patul camionului, in lenjeria mea curata decat in camerele jegoase de hotel, igienizate superficial, care deservesc de obicei celor care platesc pentru servicii sexuale! Dumneata esti roman?! Vad ca: „tii cu ursul din padure”! Sa stiti ca este adevarat ce au spus colegii mei mai sus! Un sofer roman castiga in medie 2200-2300€ pe luna atunci cand este plecat in spatiul comunitar! Nu trebuie sa dovedim cu fluturasi, este stiut!

    • Mircea Ciolpan

      12/02/2020 at 9:15 AM

      Am fost, domnule Traian! Am mâncat cu mulți șoferi în parcările din Germania și Olanda. Am povestit cu ei despre greutățile acestei meserii. O vom mai face!

    • Tripon florin Sebastian

      12/02/2020 at 1:53 PM

      Bravo.. Un comentariu superbi sunt 100% de acord cu tine.. Bravo.. Ai pus punctul pe i

    • Hlihor Vasile

      13/02/2020 at 9:29 AM

      Foarte corect argumentat!

    • Dimi

      13/02/2020 at 10:04 PM

      Aici ai fost punctat…
      Bine zis,dar se mai trezesc unii care habar nu au ce inseamna sa lucrezi pe camion dar comenteaza .

  4. Ionut Pacifistul

    12/02/2020 at 11:50 AM

    Buna ziua,

    turistii nemti, francezi, etc.. care pleaca prin Europa cu caravanele/rulotele lor si se pisa si se caca peste tot, fac gratare unde vor si chiar isi expun si nudurile, ei nu deranjeaza.

    dar noi, romanii si est europenii care suntem la munca prin europa, deranjam…

    si culmea e ca mai si zic ca am face dumping noi,cand de fapt ei nici macar 1 cent nu vor sa puna la preturi

    halal echidistanta si halal corectitudine in reflectarea realitatii!

  5. Robert

    12/02/2020 at 2:27 PM

    Sa incepem cu inceputul,salariul de sa zicem mediu in domeniu 2000 eur se inparte in:salariu minim pe economie 2230 ron la care se platesc taxe la stat si diurna pe zi lucrata 60-75eur.Daca vrei un credit de ex.nu prea se uita nimeni la diurna ca nu apare la anaf.Deci castigi ceva mai bine ca in alte domenii dar nu poti face nimic.Nu e alegerea noastra toate firmele platesc asa si nu pentru ca vrem noi si nu prea putem schimba asta chiar de am vrea.Par multi bani?Daca incepem sa adunam costurile cu mancarea ce se cumpara in eur+dusuri+wc etc nu mai pare asa mult.Spunea cineva mai sus ca luam cat un medic,politist etc insa a uitat sa spuna si cu cate plicuri pleaca in fiecare seara acasa.Voi care nu stiti cu ce se mananca meseria de sofer de tir va invitam sa mergeti cu noi si va garantez ca nu stam doar in fund de scaun si invartim de un volan.In alta ordine de idei cineva trebuie sa faca si meseria asta si trebuie sa fim platiti suficient de mult sa merite sa stai cu lunile plecat.Nu cred ca doar romanii si bulgarii fac toate relele din lume(facem si noi recunosc pt ca am vazut)dar la fel de mult fac si polonezii,lituanienii,cehi,unguri etc.Diferenta e ca pe ei ii apara cineva sau ca cineva ne vrea doar pe noi RO,BG scosi din afacere.Germania,Franta,UK ,Olanda,Belgia ar trebuii sa ne pupe undeva ca le caram marfurile lor peste tot in Europa si le bagam bani in buzunare .Eu nu am auzit ca cineva din aceste tari e dispus sa merga de ex din Germania in Spania si retur si sa faca 1 saptamana pe drum.Ei vor seara acasa ca sant comozi.Daca se plang de mizerie sa puna tomberoane,dus etc.In Germania de ex sant cele mai infecte Wc in parcari si asta ca nu le intretin autoritatile spre deosebire de Franta unde lucrurile sant f bune.Sa mergem la hotel pt pauza?Amatorilor care stiti doar sa dati din gura,nu exista hoteluri cu parcare pt tir(exceptie cateva pe Franta)unde lasi camionul,cine pazeste camionul,cum ajungi de la camion la hotel.Se fac legi si se dau amenzi dar nu se asigura infrstructura necesara sa poti respecta legea(legea lor,pt ei).Sper sa se destrame UE cat mai curand ca ne-am saturat de legile Bruxelului facute pentru a prospera ei(Germaia,Franta,Belgia)si a devenii noi esticii sclavii lor si piata lor de desfacere doar.

  6. Dellirex

    12/02/2020 at 4:51 PM

    D****** si h****** ce esti, lucra tu in m–ti m-ti pe camion si iti dau eu 1000€ pe luna.

  7. Eu

    12/02/2020 at 9:48 PM

    Domnu Dascălu daca ati fi stat 2 luni intr-o cabină care sa va fie si dormitor si bucătărie si de toate poate va înțelegeam dar dvs sunteti un om slab fara coloana vertebrală care nu ar putea trai in conditiile in care traiesc camionagii deci 2000 de euro este ffff putin nu cum spuneti dvs ca este de ajuns Fara efortul depus de noi voi ati muri de foame asa ca va doresc multa minte ……

  8. Alin

    13/02/2020 at 11:55 AM

    Ca si colegii de mai sus, pot confirma faptul ca salariul este undeva intre 2200-2500€ pe luna. Intradevar, acesti bani sunt compusi din salariul minim pe economie si diurna pentru ca daca banii din diurna ar fi fiscalizati si impozati un sofer de camion ar ramane cu jumatate din suma aceasta. Si sa fim seriosi, decat sa dam jumatate din bani statului care sa ii cheltuiasca pe imbecilitati si sa nu ne ajute cu nimic, mai bine ii bagam in buzunar ca stim noi ce sa facem cu ei. Apoi, da, se doarme in cabina. Dusuri si wc-uri sunt cam prin toate parcarile, deci motive se non-ingiena nu sunt. Decat lenea. Lenea joaca un rol important. Poti face un picnic langa masina sau poti manca si la un restaurant. Le restaurant cand eram singur, picnic cand ne adunam toti pe weekend. Iar de aruncat gunoaie nici nu se punea problema. Aveam wc la 20m de camioane, asa ca pisatul la roata era pentru nesimtiti si pentru lenesi. Hoteluri/moteluri/pensiuni nu exista in toata germania pentru toti soferii. Daca ar fi vrut sa faca ceva, ar fi facut parcari, dusuri, restaurant, masini de spalat, uscatoare…etc. Motivul lor este acela sa ne elimine de pe piata sa aiba ei monopolul. De ce nu se da visa sa se deschida portul din constanta? Pentru ca ar nenoroci olanda, in fond ei au fost cam singurii care s-au opus pentru intrarea Romaniei in spatiul Schengen. Si da, riscul este foarte mare. Anul trecut eram prin norvegia pe un de munte catre Raufos, era sa cad in prapastie cu tirul din cauza unui lituanian idiot (incepator cred) care a intrat pe banda mea, pe jos fiind numai zapada. Va zic sincer, din 2300€ dupa ce plateam acasa ce era de platit, intretinerea mea acolo si etc…abia reuseam sa mai pun 800-1000€ deoparte…si la riscurile care sunt, nu s-a mai meritat din punctul meu de vedere. Asa ca am renuntat. Controale mari, pe unde te prinde te arde, ca sa intri seara in parcare tre sa te opresti prin 3-4 ca sa gasesti un loc…ehe, e viata chinuita…plus ca daca dai putin in program, polonezul si unguru nu te iarta…iti da 1000€ amenda zambind. Si zici ca vii si tu cu 4000€ dupa 5-6 luni…iar in drumul spre casa se injumatateste suma.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.