Șoferii profesioniști ar putea plăti prețul compromisului politic din Parlamentul European

Șoferii profesioniști ar putea plăti prețul compromisului politic din UE
Aproximativ 1.9 milioane de șoferi de camion europeni ar putea plăti prețul compromisului politic din cadrul Parlamentului European.

Două proiecte de legi ce urmează a fi votate în sesiunea plenară a Parlamentului European de astăzi, 14 iunie 2018, ar putea genera o mai mare nesiguranță a locurilor de muncă pentru șoferii profesioniști, anunță euractiv.fr.

Șoferii profesioniști ar putea plăti prețul compromisului politic din Parlamentul European

Votul de susținere al celor două proiecte de legi, ar însemna un potențial eșec al directivei privind lucrătorii detașați, negociată într-un context tensionat în 2017, care prevede aplicarea principiului de “plată egală pentru muncă egală” pentru toți lucrătorii dintr-o țară, indiferent de naționalitate lor.

Stânga europeană a fost împotriva celor două proiecte de lege adoptate pe 12 iunie 2018 de către Comisia TRAN de la Strasbourg, declarând că acestea ar putea crește nesiguranța șoferilor de camion, dacă ar urma să fie adoptate în cadrul ședinței plenare a Parlamentului European din 14 iunie 2018.

Sub presiunea dreptei europene și a liberalilor, proiectul final este cel anunțat de infotrucker.ro pe data de 4 iunie 2018, acela de a exclude sectorul transportului rutier internațional din noua formă a Directivei privind lucrătorii detașați.

„Șoferii de camioane nu sunt nomazi ai drumului”, spune Federația Europeană a Lucrătorilor din Transporturi (ETF), care a protestat marți, 12 iunie 2018, la Strasbourg, împotriva celor două proiecte de legi.

Un alt regulament adoptat de Comisia TRAN prevede autorizarea efectuării repauslui săptămânal normal în cabina camionului, în anumite condiții, chiar dacă hotărârea Curții Europene de Justiție din 20 decembrie 2017 interzice aceast lucru.

În acest context, Christine Revault d’Allonnes, șeful eurodeputaților socialiști francezi, a declarat că “scopul este de a combate deteriorarea continuă a condițiilor de muncă a aproximativ 1.9 milioane de șoferi de camion“, făcând apel la sectorul de transport rutier de marfă „să nu devină relația slabă a drepturilor sociale”.

VEZI ȘI: Avia Motors este noul importator al vehiculelor comerciale Piaggio

Roberto Parillo, membru al ETF, a fost surprins să vadă că textul a fost împotriva discursului lui Juncker privind o Europă socială din octombrie 2017.

De asemenea, Parillo a subliniat condițiile de lucru ale șoferilor de camion din România, care, spune el sunt “o formă de sclavie modernă”, în care, atunci “când nu muncești, nu ai nimic, când ești bolnav, nu au nimic, iar când ești în vacanță, nu ai nimic”, referindu-se la venituri.

Eurodeputatul olandez, Agnes Jongerius, a solicitat raportorului să revizuiască proiectul de lege în fața ședinței plenare, subliniind că fără o perioadă de odihnă suficientă pentru șoferii profesioniști, Europa se îndreaptă spre o creștere a accidentelor rutiere.

Șoferii de camion, victime colaterale ale combinațiilor politice din cadrul UE
Acest dezacord privind proiectele de legi nu reprezintă doar o simplă luptă politică în cadrul PE între stânga și dreapta, ci și o puternică luptă între Est și Vest privind problema salariilor șoferilor de camion.

Christine Revault d’Allonnes, șeful eurodeputaților socialiști francezi, spune că în spatele votului din Parlamentul European de astăzi ar putea sta un proiect de relații mai strânse între PPE și Grupul Conservatorilor și Reformiștilor Europeni (ECR).

Odată cu Brexit-ul, ECR își va pierde majoritatea membrilor, iar unii membri ai PPE sunt în favoarea unor relații mai strânse în vederea consolidării grupului pentru următoarele alegeri europene din aprilie 2019.

Follow #infotrucker