Soferii profesionisti francezi acuza companiile de transport de dumping social

Soferii profesionisti francezi acuza companiile de transport de dumping social

Cele cinci sindicate ale soferilor profesionisti din Franta continua negocierile cu reprezentantii companiilor de transport privind cresterea cu 100 euro a salariului, reprezentand 5% din venitul actual.

Dupa cea mai fierbinte runda de negocieri desfasurata in 28 ianuarie 2015, reprezentantii celor doua parti se vor intalnii din nou, astazi, in cadrul unei sedinte in prezenta guvernului francez care are rol de mediator. Asa cum au aununtat, pe perioada negocierilor, protestele de strada au fost suspendate.

Soferii profesionisti francezi acuza companiile de transport de dumping social

Asa cum bine stiti, din informarile trecute, soferii profesionisti doresc o crestere salariala de 5 procente in timp ce companiile de transport sunt dispuse sa creasca doar 2 procente. Noutatea aparuta in acest conflict, o reprezinta acuzatiile de dumpingul social formulate de soferilor profesionisti francezi, care, conform sindicatelor ce-i reprezinta, ar fi redus numarul locurilor de munca si tine pe loc venitul salarial, fiind cunoscut faptul ca, soferii estici, accepta conditii salariale de multe ori sub cele ale piatei franceze.

Sindicatele invinuesc companiile de transport franceze pentru incurajarea dumping-ului social, prin deschiderea de sucursale in Europa de Est pentru a atrage forta de munca ieftina, cel putin la jumatate de pret. Un studiu realizat in 2013 de Comitetul National Rutier (National Routier Comité) arata ca in 2011 costul mediu al unui sofer polonez era de 34% din cel al unui coleg francez.

Aceste acuzatii sunt sustinute si de un raport intocmit în 2014 de catre Eric Bocquet, senator al Partidului Comunist fin Franta – intitulat „Le droit en soute? Dumping social dans les transporturi européens” – care arata ca de la sfarsitul anilor ‘90 si pana in 2014, Franta a pierdut 21.000 de locuri de munca pentru soferi, din cauza liberalizarii pietei si a dumpingului social. Raportul realizat de Bocquet, arata ca marile companii de transport franceze si nu numai, si-au creat ramuri importante in strainatate.

Un exemplu in acest sens este compania Norbert Dentressangle, care „sters” in Franta 535 de locuri de munca pentru soferii profesionisti pentru a angaja forta de munca din afara Frantei, ca intre ianuarie 2011 si iunie 2013, compania sa depaseasca in afara Frantei 9.000 de angajati.

De altfel, o parte din conducerea companiei Dentressangle va trebui sa apara la inceputul lunii martie, in fata Curtii din Valence, pentru a raspunde acuzatiilor privind utilizarea ilegala a fortei de munca straine. Problema se refera la 1.500 de soferi profesionisti romani, polonezi si portighezi angajati de companie intre 2005 si 2012 pentru efectuarea de transport rutier international.

Compania franceza, Norbert Dentressangle, a respins din totdeauna acuzele in ceea ce priveste utilizarea soferilor straini, grupul sustinand ca este singura modalitate de a supravietuii in aceasta industrie.

Reamintim ca in iulie 2014, Franta a adoptat o lege care face ilegala efectuarea odihnei saptamanale normale in cabina camionului, aceasta fiind sanctionata cu amenda de 30.000 euro si un an de inchisoare pentru patronul firmei de transport, in cazul in care se constata ca a obligat soferul.

Follow #infotrucker

2 comentarii

  1. Costi Dinca

    21/02/2015 at 7:47 AM

    Am intrebat cu ceva timp in urma pe liderul de sindicat al firmei Norbert Dentressangle,ce face pentru ca soferii romani sa fie platiti si tratati ca cei francezi.A refuzat sa raspunda!Cat priveste locatiile in care sunt cazati soferii romani in timpul pauzelor de 45 ore,va pot spune ca aceste locatii sunt de nedescris.Nici macar nu va imaginati cum arata acestea.

  2. PAUN ADRIANA

    26/04/2017 at 3:06 PM

    Buna ziua,va rog cum ma puteti ajuta sa aflu numele si adresa macar a unui sindicat a soferilor profesionisti din Franta,sotul meu a lucrat pt o firma franceza care initial a promis o camera pt soferi pt pauza saptamanala,evident nua existat nici o camera,asa cum stiti dormitul era numai la cabina iar conditiile sunt cele care le stie toata lumea.Cum pot sa dau de datele unui sindicat francez,am descarcat tahograful si am si CMR-urile,vreau sa le cer socoteala,plus ca l-a „ciupit” tare si la ore efectuate.
    Multumesc mult!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.