Șoferii profesioniști n-au motive să se teamă de introducerea camioanelelor autonome

Șoferii profesioniști n-au motive să se teamă de introducerea camioanelelor autonome
CARA și FNTR au publicat recent un raport cu privire la impactul pe care o să-l aibă introducerea camioanelor autonome asupra angajaților din sector.

Cum s-a ajuns la acest raport? În 2018, Franța a semnat o strategie pentru dezvoltarea camioanelor autonome, iar planul acestora include 10 acțiuni importante pentru a putea omologa acest tip de vehicule.

Șoferii profesioniști n-au motive să se teamă de introducerea camioanelelor autonome

În cadrul unuia dintre proiecte s-a pus în vedere și studiul viitorului impact pe care o să-l aibă introducerea vehiculelor autonome față de angajați.

„Datele noastre arată că introducerea treaptată a tehnologiilor de conducere autonom vor duce la dezvoltarea unui mediu de afaceri cu o siguranță de lucru crescută. De asemenea, noile tehnologii vor permite companiilor să se bucure de profituri bune concomitent cu menținerea unui nivel social ridicat și a unui mediu de lucru bun și performant”, a declarat Yves Astouin, președintele FNTR.

Studiul a cercetatat impactul asupra șoferilor profesioniști în cazul introducerii camioanelor autonome de nivel 4 și 5. Dacă în cazul unui camion autonom de nivel 4, șoferul va trebui să se adapteze și să facă alt tip de task-uri, în cazul unui camion autonom de nivel 5, nevoia acestuia de a se afla în cabină dispare.

Cu toate acestea, reprezentanții spun că un camion autonom de nivel 5 încă nu poate fi adus în discuție. Și nu doar pentru că în acest moment tehnologia are limite, ci și pentru faptul că lipsa unui șofer la bordul vehiculului va genera probleme legale și etice.

VEZI ȘI: Scanerele mobile de la punctele de frontieră ale României n-au funcționat niciodată

„Șoferii profesioniști încă au un viitor luminos”, este mesajul reprezentantului FNTR către toți cei care lucrează în acest domeniu.

La finalul studiului a fost făcut și un raport cu privire la părțile care îi neliniștesc pe șoferi cu privire la condusul autonom. În același timp, a fost realizat și un raport cu privire la elementele pozitive aduse odată cu introducerea tehnologiilor de top.

Reacțiile negative au fost următoarele: un nivel mai mic de atenție din partea șoferilor, încrederea în sistemele moderne, reacția sistemelor în cazul apariției unor probleme de trafic, reația sistemului în cazul apariției unor defecțiuni tehnice, imposibilitatea de utilizare pe toate tipurile de drumuri, mai puțină plăcere oferită în timpul condusului, creșterea nivelului de oboseală, reducerea timpului de reacție al șoferului în cazul în care sistemul de frânare trebuie acționat rapid, pierderea slujbei, schimbarea slujbei.

Reacțiile pozitive au fost următoarele: posibilitatea realizării unor curse și mai lungi, reducerea timpului de condus, siguranță crescută, consum redus, responsabilități mai puține, oboseală mai puțină și posibilitatea executării altor task-uri în timpul șofatului.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.