Șoferul polonez al camionului utilizat în atacul din Berlin a fost asasinat

Șoferul polonez al camionului care în seara de 19 decembrie 2016 a fost condus în mulțimea din centrul Berlinului, a fost găsit mort pe scaunul din dreapta.
Camionul înmatriculat în Polonia ce aparține companiei de transport Ariel Zurawski, era condus de vărul proprietarului în vârstă de 37 de ani. Acesta încărcase bare de oțel din Italia și urma să le descarce în Berlin.
În timpul voiajului, șoferul a sunat compania anunțând că va opri pentru odihnă în orașul german. Apoi, de la ora 16:00 (ora locală), compania a pierdut contactul cu șoferul său, ca mai târziu, proprietarul să-și vadă camionul în imaginile difuzate de televiziuni. Încă de la bun început, Ariel Zarawski a declarat pentru o televiziune locală că este exclus ca vărul său, care avea o experiență profesională de 15 ani, să fi făcut un asemenea gest.
De fapt, șoferul polonez a fost găsit mort pe scaunul din dreapta al camionului. Din primele cercetări se pare că acesta a fost împuscat, iar anchetatorii germani cred că la volan era un cetățean pakistanez, care a fugit după atacul asupra târgului de Crăciun din Berlin. Se pare că acesta este încă liber, persoana reținută de poliție în primă fază fiind eliberată după 24 de ore.
Astfel, se confirmă ipoteza inițială a proprietarului companiei de transport poloneze cum că vehiculul și șoferul său au fost deturnați. Ținând cont de faptul că vehiculul este un Scania de generație nouă, acesta este echipat cu sisteme și funcții care permit oricui să-l poată conduce relativ simplu. În acest moment, anchetatorii încearcă să reconstituie călătoria camionului cu ajutorul sistemului GPS.
VEZI ȘI: Franţa a prelungit starea de urgenţă până la 15 iulie 2017
Website-ul money.pl conține unele informații cu privire la mișcările camionului, raportând că la 15:44 cineva a încercat să acceseze motorul, iar de atunci nimic nu s-a mai întâmplat timp de o oră. La 16:52 a fost sesizat pentru a doua oară motorul pornit, care a mers în gol până la 17:37. Apoi, au existat alte alerte de motor pornit, dar vehiculul a fost mutat doar la 19:34. A fost exclusă ipoteza mersului în gol a motorului din nevoia de a încălzi cabina, deoarece camionul era echipat cu sistem de încălzire staționar Webasto.
Se presupune că aceste porniri multiple ale motorului s-au derulat în perioada deturnării camionului. Poliția nu a furnizat informații cu privire la traseul pe care l-a parcurs camionul până la locul atacului.
Urmărește #infotrucker pe Facebook, Instagram, Twitter, YouTube