In Focus

Șoferul român care transporta mobilă pentru IKEA își cere drepturile în instanță

În luna martie, un material realizat de BBC arăta că, șoferii de camion est-europeni care transportă mărfuri pentru gigantul IKEA au condiții de muncă precare și sunt prost plătiți.

În respectivul material, un șofer de camion de origine română, angajat al unei companii de transport subcontractată de compania norvegiană Bring, a povestit reporterului despre faptul că șoferii de camion est-europeni sunt prost plătiți, iar condițiile de muncă sunt precare.

Șoferul român care transporta mobilă pentru IKEA își cere drepturile în instanță

Astfel, în urma materialului difuzat de BBC, șoferul de camion român, probabil la îndemnul unui avocat interesat de a face ceva bani, a hotărât să-și ceară drepturile în instanță, solicitând plata unor datoriilor contractuale, conform unui salariu danez, care se ridică la milioane de coroane daneze.

Poate o companie contractată să transporte mobilă pentru IKEA în Scandinavia să plătească un salariu minim slovac șoferilor săi români, în ciuda faptului că acestea activează exclusiv în Danemarca, Suedia, Norvegia și Finlanda și niciodată nu transportă bunuri în Slovacia sau România? Aceasta este întrebarea la care trebuie să răspundă instanța daneză.

În prezent, Tribunalul din Copenhaga trebuie să ia o decizie cu privire la această problemă, împreună cu o cerere de plată a unor obligații financiare neonorate în contract în valoare de 1.8 milioane coroane daneze, aproximativ 241.000 euro. De asemenea, cazul se referă la o serie de încălcări ale legislației daneze și ale regulamentelor UE.

Cazul lui Emilian Tudor Jetzi, care a dat în judecată furnizorului de transport al gigantului IKEA, reprezintă un test cu privire la corectitudinea din transportul rutier.

În demersul său, șoferul român este susținut de Sindicatul Lucrătorilor din Transport (SLT) din România și 3F Transport, ambele dorind să se stabilească dacă regulamentele UE pot asigura un transport corect.

VEZI ȘI: Funcția Trailer Control a fost integrată în Scania Fleet Management

În plus, față de plata datoriilor contractuale, șoferul de camion român și cele două sindicate doresc să știe dacă este legal pentru transportatorii din Europa de Est să lucreze permanent în Scandinavia, dar să plătească salarii est-europene.

Cele două sindicate spun că acesta este un caz clar de detașare în Danemarca și, în consecință, șoferul român are dreptul să primească un salariu la nivel danez, respectiv un contract danez.

De asemenea, Jan Villadsen, secretar general al 3F Transport, a adus în discuție directiva UE privind detașarea, conform căreia angajații ar trebui să primească același salariu pentru aceeași muncă prestată în aceeași țară.

Conform publicației daneze Fagbladet 3F, care citează un oficial al Bring, compania norvegiană de transport n-are habar de vreo astfel de situație juridică.

De asemenea, oficialul Bring n-a ffăcut niciun comentariu asupra numărului de șoferi de camion români care lucrează direct sau prin subcontractori pentru Bring.

Din aceeași categorie...

Back to top button