Șoferul viitorului va putea conduce camionul de la o distanță de 4.000 km

Șoferul viitorului va putea conduce camionul de la o distanță de 4.000 km
T-Systems și Ottopia, un start-up israelian de tehnologie, au prezentat o idee inovatoare prin care șoferul viitorului va putea conduce camionul dintr-un birou aflat la 4.000 km depărtare.

Șoferul de acum este tot timpul contra timp, este mereu în căutarea unui loc de parcare, este super obosit și își riscă viața permanent pe drum, însă lucrurile se vor schimba radical pentru șoferul viitorului.

Șoferul viitorului va putea conduce camionul de la o distanță de 4.000 km

Nu ar fi mult mai plăcut să poți să conduci camionul din birou? Ceea ce pare pentru moment o utopie, s-ar putea transforma în curând în realitate. Un parteneriat între Ottopia, un start-up israelian, și T-Systems a prezentat o idee inovatoare în cadrul unui eveniment din Stuttgart.

În timpul prezentării “șoferul” unui camion era în Stuttgart, în timp ce mașina acestuia era undeva la 4.000 km pe in traseu de test din Tel Aviv. Și totul este posibil cu tehnologia dezvoltată de Ottopia. Șoferul poate controla absolut totul din biroul său. Poate încărca și descărca marfa, poate livra totul clientului final și asta fără să urce deloc la volan.

Pentru această tehnologie inovatoare T-Systems și Ottopia au primit un premiu special din partea platformei „Startup Autobahn“.

T-Systems, o companie din cadrul Telekom, se ocupă de condusul autonom și de integrarea diferitelor soluții de mobilitate și tocmai de aceea au încheiat parteneriatul cu Ottopia. Noua tehnologiei folosește rețelele tip LTE (Long-Term Evolution), un standard pentru comunicațiile wireless de mare viteză pentru telefoanele mobile și terminalele de date, bazate pe tehnologiile GSM/EDGE și UMTS/HSPA.

VEZI ȘI: Român arestat în cazul celor 39 de imigranți ilegali vietnamezi morți din Marea Britanie

În timp ce T-Systems vine cu know-how-ul în ceea ce privește rețelistica și transmisia de date, Ottopia are expertiză în domeniul inteligenței artificiale. Conform celor de la T-Systems și Ottopia noua tehnologie nu va însemna o economie de bani, ci va și salva vieți.

Principala provocare pentru noul tip de mobilitate este legat de stabilitatea rețelelor de date. Actualele rețele nu pot oferi lățimea de bandă necesară pentru transmiterea tuturor informațiilor în mod permanent. Și fără această garanție nu poți să controlezi mașina la distanță.

Rețelele 5G vor rezolva o mare parte din probleme, dar ele nu vor funcționa la capacitate maximă mai devreme de 2025.

Din acest motiv, tehnologia celor de la Ottopia se bazează și pe inteligența artificială. Cu ajutorul acesteia ar trebui să anticipeze calitatea semnalului din rețea cu câteva secunde înainte. Făcând acest lucru poate accelera transmisia de date și să furnizeze informațiile în avans pentru ca mașina să poate fi controlată chiar dacă ajunge în zone fără un semnal foarte bun.

Ottopia a dezvoltat și un soft care poate să gestioneze situațiile din trafic în timp real, dar și să anticipeze anumite lucruri. Compania a înregistrat mai multe patente și este pregătită să le implementeze în momentul în care condusul autonom va deveni ceva normal.

Ottopia si T-Systems sunt acum în căutarea unui constructor de camioane cu care să ducă testele în faza a doua și să efectueze curse reale pe drumurile din Euroa.

Follow #infotrucker

1 comentariu

  1. Robert

    20/02/2020 at 2:00 PM

    Mai aveti multe idei de genul asta?Inca un proiect in care se scurg o gramada de bani inutil

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.