
Solaris a câștigat licitația de la Reghin, unde va livra 10 autobuze hibrid Solaris Urbino 12 până la sfârșitul primului trimestru al anului 2022.
Cele 10 autobuze hibrid Solaris Urbino 12 care vor fi livrate la Reghin sunt dotate cu un sistem de propulsie compus dintr-un motor electric de 120 kW și un motor diesel de 151 kW, care îndeplinește standardele de emisii Euro VI.
Una dintre caracteristicile principale ale grupului motopropulsor este capacitatea de a recupera energia cinetică în timpul frânării. Aceasta este transformată apoi în energie electrică și stocată în supercondensatoare, energia stocată fiind folosită ulterior la propulsia autobuzului.
De asemenea, autobuzele vor fi echipate cu funcția Stop & Go, care controlează funcționarea motorului.
Datorită acestui sistem, motorul diesel se oprește complet atunci când autobuzul staționează și ușile se deschid și pornește din nou numai după ce supracondensatoarele rămân fără energie. Acest lucru îi permite reducerea semnificativă a consumului de combustibil și a emisiilor poluante, în comparație cu autobuzele convenționale.
Toate cele 10 autobuze hibrid au o lungime 12 metri și o capacitate de transport de până la 90 de pasageri, din care 27 de persoane pe scaune.
Confortul va fi asigurat prin sisteme de încălzire și aer condiționat în habitaclu și cabina șoferului, precum și prin panouri de informare a călătorilor, care vor afișa informații despre traseu, ore estimate ale călătoriei, cât și anunțuri diverse.
Totodată, pasagerii vor beneficia de porturi USB duale ce le permit reîncărcarea dispozitivelor electronice în timpul călătoriei. Mai mult, confortul pasagerilor va fi îmbunătățit și prin sistemul de anunțuri vocale.
VEZI ȘI: Cele mai înspăimântătoare poduri din America pentru șoferii de camion
În plus, Solaris își echipează vehiculele cu o întreagă gamă de soluții pentru creșterea siguranței pasagerilor și a șoferilor, cum ar fi de exemplu camerele interioare și exterioare pentru monitorizare video și o cameră suplimentară pentru marșarier.
Mijloacele de transport vin, de asemenea, cu soluții pentru a spori siguranța pasagerilor și șoferilor în timpul pandemiei de coronavirus. Clientul a optat, printre altele, pentru cabine închise care limitează contactul șoferului cu pasagerii, minimizând astfel riscul de infectare.
Mai mult, autobuzele vor fi dotate cu un sistem de numărare a pasagerilor cu senzori amplasați la fiecare ușă, care va permite operatorului de transport public să adune date despre numărul de persoane care utilizează anumite rute. Potrivit companiei, cu datele obținute se vor putea face optimizări ale transportului pe liniile respective.
Potrivit Solaris, numai în 2020, operatorii din alte orașe românești (Galați și Satu Mare) au comandat peste 30 de autobuze hibride Solaris Urbino.
Grupul Solaris are reprezentanță în România din anul 2006. Astăzi, peste 300 de vehicule Solaris sunt folosite în transportul public din 8 orașe (Craiova, Cluj-Napoca, Pitești, Brașov, Satu Mare, Galați, Baia Mare și Oradea), circa jumătate dintre acestea fiind propulsate electric.