Soluții tehnice inteligente menite să reducă impactul vehiculelor comerciale asupra mediului

Soluții tehnice inteligente menite să reducă impactul vehiculelor comerciale asupra mediului
Anul trecut în cadrul IAA 2018, Knorr-Bremse a prezentat o gama de soluții tehnice inteligente menite să reducă impactul vehiculelor comerciale asupra mediului.

În contextul introducerii unor noi reglementări mai restrictive privind emisiile și a trendul de promovare a propulsiilor cu emisii zero, electrificarea componentelor ia o nouă dimensiune.

Soluții tehnice inteligente menite să reducă impactul vehiculelor comerciale asupra mediului

Electrificarea permite componentelor să fie integrate perfect în sistemul vehiculului, deschizând calea spre elemente de acționare de înaltă performanță.

Astfel de soluții vor ajuta orașele să-și atingă țintele din punct de vedere al mediului, iar pe operatorii de flote și producătorii de vehicule comerciale să facă față standardelor tot mai stricte privind emisiile.

Există o serie de metode care pot fi utilizate pentru a reduce emisiile, fie individual pe vehicul, fie pe întreaga flotă. Spre exemplu, chiar și o mică modificare a unui element de acționare poate avea un impact mare asupra emisiilor.

Concentric Clutch Actuator plus sau CCA plus, dispune de un design mecanic complet nou care minimizează volumul mort.

Volumul mort este o caracteristică standard actuatoarelor moderne, asigurând faptul că dispozitivul de acționare nu numai că permite o mișcare efectivă a ambreiajului, dar poate, de asemenea, să compenseze uzura.

În ceea ce privește sistemul pneumatic, aceasta înseamnă că de fiecare dată când ambreiajul este acționat, un volum mai mare al cilindrului este presurizat decât este de fapt necesar pentru a acționa ambreiajul.

VEZI ȘI: Americanii de la PACCAR a prezentat trei concepte de camioane eco

În medie, volumul mort al unui sistem de ambreiaj măsoară aproximativ 450 cc la începutul duratei de viață a ambreiajului. Acest lucru este comparat cu un volum de accident vascular cerebral de numai 360 cc. Prin reducerea volumului mort, noul CCA plus oferă îmbunătățiri atât la nivelul constrolului, cât și în ceea ce privește viteza de acționare a ambreiajului.

Pe toată perioada de viață, noul CCA plus nu necesită reglaje la nivel mecanic întrucât acesta dispune un sistem autonomat de reglare. Totodată, noul sistem oferă o scădere a consumului de aer comprimat, ceea ce se traduce printr-un consum mai mic de carburant.

Tot la IAA 2018, Knorr-Bremse a prezentat și un comperesor electric cu șurub de dimensiuni mici. Conform oficialilor companiei, acesta nu doar că reduce zgomotul produs în momentul funcționării în sarcină, dar este cu 25% mai mic, iar pentru instalarea lui este nevoie de un spațiu mai mic cu 30%. În plus, Knorr-Bremse spune că și nivelul vibrațiilor scade considerabil față de un compressor normal cu piston folosit pe autocamioanele diesel.

În aceste condiții, noul compresor devine o component importantă care ar trebui să atragă atenția constructorului care vor să intre pe piață cu vehicule electrice sau hibride.

Tot în cadrul IAA, Knorr-Bremse a prezentat și noile supape de evacuare controlate electronic cu o precizie mult mai mare. Acestea promit performanțe îmbunătățite pentru controlul aerului și a temperaturii. Noile supape devin componente de top pentru producătorii care vor să obțină noile standarde de emisii.

Follow #infotrucker