Sondaj: Nemții s-ar simți mai în siguranță în trafic alături de camioane complet autonome

Sondaj: Nemții s-ar simți mai în siguranță în trafic alături de camioane complet autonome

Conform celui mai recent sondaj realizat de Bosch și Innofact, în avans pentru IAA 2018, germanii s-ar simți mai în siguranță dacă pe drumuri ar circula van-uri și camioane complet autonome.

Congestii de trafic, accidente rutiere, drumuri blocate – asta le vine în cap celor mai mulți dintre utilizatorii drumurilor din Germania, atunci când se gândesc la van-uri și camioane în trafic.

Un număr tot mai mare de camioane “inundă” autostrăzile și drumurile federale din Germania, ceea ce duce în mod inevitabil la creșterea numărului de accidente rutiere în care sunt implicate vehicule comerciale ușoare sau grele.

În fapt, acesta este unul din motivele pentru care, în Germania, oamenii preferă din ce în ce mai mult camioanele automate atunci când vine vorba de siguranță.

În timp ce aproape 40% dintre respondenți ar prefera ca pe drumuri să circule vehicule comerciale cu șofer uman la volan, 37% dintre aceștia, adică unul din trei respondenți, ar prefera ca pe drumuri să circule van-uri și camioane complet autonome.

De fapt, unul din patru respondenți ar avea mai multă încredere într-un camion complet autonom decât într-un șofer uman.

Deocamdată, camioanele fără șofer sunt încă o viziune nerealizată, chiar dacă producători testează camioane cu diferite niveluri de automatizare, cei mai avansați fiind Daimler, MAN și Volvo Trucks.

VEZI ȘI: 8 informații cheie despre cum afectează camionul Vera industria de transport

Tehnologia inteligentă de la bordul unor astfel de vehicule comerciale ar putea evita un număr mare de accidente rutiere, în contextul în care nouă din zece accidente rutiere se datorează erorilor umane

Enervați de traficul de transport
Conform Bosch viziunii Bosch, traficul de transport de pe drumurile din Germania trebuie să devină mai sigur și eficient, deoarece acesta nu afectează doar companiile de logistică și retailerii, ci pe toți utilizatorii drumurilor.

În prezent, majoritatea celor blocați în trafic găsesc van-urile și camioane destul de enervante.

Mai mult de jumătate (57%) dintre respondenții germani se simt în mod deosebit nesiguri în situații critice care implică camioane – de exemplu, atunci când merg pe autostradă sau când un camion întoarce.

Un procent de 56% consideră că există prea multe vehicule rutiere de marfă pe drum, iar aproximativ jumătate dintre respondenți au spus că cea mai mare problemă este atunci când camioanele blochează traficul în timp ce parchează.

Alte neplăceri includ emisiile vehiculelor comerciale (50%) și zgomotul acestora (43%). Doar unul din cinci respondenți a declarat că traficul de distribuție nu-l deranjează.

Dorință mică de compromis
De asemenea, studiul evidențiază faptul că foarte puțini oameni sunt dispuși să facă ceva concret pentru a diminua traficul de transport.

De exemplu, trei sferturi dintre germani (73%) nu doresc să facă cumpărături online mai puține.

Puțini dintre aceștia (49%) sunt dispuși să facă compromisuri, acceptând timpi de așteptare mai mari pentru livrările de colete, ca modalitate de a diminua traficul – optând pentru livrări de colete doar o dată pe săptămână, în loc de fiecare zi.

Cu toate acestea, unul din patru respondenți (27%) a afirmat că ar reduce traficul de transport returnând mai puține bunuri, în timp ce 36% ar vrea coletele livrate la o stație centrală de colectare sau la un punct de colectare, de unde și le vor ridica ulterior.

Doar 15% dintre respondenți au luat în considerare să plătească mai mult pentru a avea mai multe livrări după-amiaza, astfel încât traficul de transport de peste zi să se răspândească.

Studiul mai arată că pe germani îi supără camioanele, fiind extrem de critici față de transportul rutier de mărfuri, atât pe autostrăzi, cât și în orașe.

Conform unui studiu Shell, transportul rutier de mărfuri va crește cu încă 50% până în 2040, astfel că, provocările precum accidentele și decongestia transportului rutier de mărfuri devin tot mai presante.

La cea de-a 67-a ediții a IAA, Bosch va arăta cum se poate obține acest lucru, prezentând soluții pentru automatizarea, conectivitatea și electrificarea vehiculelor comerciale.

Follow #infotrucker

1 comentariu

  1. Robert

    15/09/2018 at 7:03 AM

    nemtii se incurca singuri in trafic mai ales cei cu autoturisme.Te uiti la ei ca parca fac scoala de soferi la seral,la fara frecventa.Cine circula prin Germania stie despre ce vorbesc,nici macar nu stiu sa schimbe banda de mers di timp.Staul se face in primul rand din vina lor nu a camioanelorCamioane sant in toate tarile dar numai la ei sant blocaje in trafic si asta spune multe despre capacitatea nemtilor de a conduce o masina

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.