Spania a autorizat utilizarea camioanelor de până la 25.25 de metri

Spania a autorizat utilizarea camioanelor de până la 25.25 de metri
Spania a autorizat utilizarea, în anumite condiții, a camioanelor de până la 25.25 metri și greutate totală de până la 60 tone, cunoscute sub denumirea de EMS (European Modular System) sau EuroCombi. 

Guvernul spaniol a subliniat creșterea eficienței, siguranței și competitivității acestor vehicule, implementând cu succes vehiculelor combinate EMS (European Modular System) din alte state membre UE.

Spania a autorizat utilizarea camioanelor de până la 25.25 de metri

Spania este acum al șaptelea stat care a început studiile sau a autorizat utilizarea deplină a acestor camioane.

VEZI ȘI: Camioane de tip LHV (25.25 metri) testate pe autostrazi in Germania

Pentru a putea utiliza un vehicul combinat EMS (European Modular System) pe drumurile din Spania, operatorii de transport trebui să obtinețină autorizația de circulație de la autoritățile spaniole, pe baza impactului pe care l-ar putea avea asupra traficului și siguranței vehiculul combinat EMS.

Unda verde primită de acest tip de vehicule din partea guvernului spaniol este justificată de beneficiile potențiale ale utilizării unui ansamblu de vehicule în configurația European Modular System în ceea ce privește reducerea traficului de vehicule grele, economisire a energiei, reducere a emisiilor și a costurilor în activitățile de transport precum și dezvoltarea lanțurilor logistice.

Totuși, decretul regal stabilește anumite limite:
– încărăctura nu poate să depășească dimensiunile de fabricație ale vehiculului;
– atunci când este posibil, rutele de deplasare a unui astfel de vehicul să fie pe autostrăzi acestea vehicul complex trebuie să călătorească pe autostrăzi și drumuri expres;
– nu se vor acorda autorizații pentru transportul de mărfuri periculoase;

Uniunea Internațională a Transporturilor Rutiere (IRU) salută utilizarea sau testele cu vehicule combinate EMS din mai multe state membre ale Uniunii Europene (aprobate în Finlanda, Danemarca, Norvegia și testate în Germania, Olanda și Belgia), pentru a permite un sistem de transport european mai durabil.

Follow #infotrucker