Spania: Interdicția de încărcare și descărcare se aplică și la schimbul de paleți

Ministerul Transporturilor din Spania confirmă că interdicția de încărcare și descărcare pentru șoferi se aplică și la transportul de paleți goi.
La 2 septembrie a intrat în vigoare o interdicție de încărcare și descărcare pentru șoferii de camioane de peste 7,5 tone, atât la originea, cât și la destinația serviciului de transport, cu excepția anumitor specialități. Legea nu a fost scutită de o oarecare confuzie cu privire la domeniul său de aplicare.
De aceea, Ministerul Transporturilor a postat pe site-ul său un Document cu Întrebări Frecvente, în care a încercat să răspundă la principalele întrebări ridicate de aplicarea legii. Documentul poate fi consultat aici.
Astfel, autoritățile din Spania au clarificat și cel mai controversat aspect al noului regulament: dacă interdicția de încărcare și descărcare se aplică și la transportul de paleți goi, sau colocvial schimbul de paleți. Ministerul a precizat că paleții sunt considerați tot o marfă, supusă astfel interdicției.
Șoferul ar avea voie să încarce sau să descarce respectivele suporturi doar în cazul care transportă marfă fracționată, în conformitate cu excepțiile de la regula generală de interdicție a încărcării și descărcării.
VEZI ȘI: Noua interdicție de încărcare și descărcare din Spania se aplică în majoritatea cazurilor
După cum indică documentul Ministerului Transporturilor, interdicția încărcării și descărcării de paleți goi se aplică doar la nivel național. În cazul unui transport internațional, societatea de transport trebuie să stabilească condițiile de participare a șoferilor săi la operațiunile de încărcare și descărcare a mărfurilor efectuate în afara Spaniei.
Asociațiile de transport Ascentra și Atefrimer au depus plângeri împotriva mai multor depozite de pește, printre care GaliciaMar și Protea, pentru că au impus șoferilor care lucrează în aceste unități obligația de a încărca și descărca paleții, amenințându-i că în caz contrar își vor pierde locul de muncă.
Fenadismer a îndemnat serviciile de inspecție din transporturi să acționeze cât mai curând împotriva respectivelor companii, sancționându-le în mod exemplar pentru a preveni în viitor apariția acestor situații abuzive și ilegale.