ȘtiriTransport 4.0

Spaniolii de la Trucksters se extind cu rute noi în Germania

Trucksters, aplicația care utilizează inteligența artificială pentru a optimiza transportul de mărfuri, se extinde cu rute noi în Germania.

Start-Up-ul spaniol de logistică Trucksters se extinde cu rute noi în Germania, iar Porsche și compania de media Axel Springer investesc în compania care se folosește de intelgiența artificială pentru a oferi servicii de logistică.

Spaniolii de la Trucksters se extind cu rute noi în Germania

Transporturile din și spre Germania se desfășoară în principal pe două rute diferite.

Ruta “Levante“ cuprinde cele mai importante regiuni din zona Mediteranei cu Valencia și Barcelona și trece prin Belgia și Olanda spre Dortmund și zona Ruhr. Ruta “Central“ începe la Madrid și trece tot prin Belgia și Olanda spre Dortmund.

Capitalul pentru extindere a fost dat de APX, o companie de investiții din Berlin care lucrează cu fondurile companiilor Axel Springer și Porsche.

Conform APX, start-up-ul spaniol este una dintre cele mai interesante investiții din acest moment de pe piață. Trucksters a avut o creștere lunară anul acesta de 40 % ai a atras clienți precum Bofrost, Kimberly Clark, SEUR și ALPI.

Ideea celor trei fondatori Trucksters, Luis Bardaji, Gabor Balogh și Ramon Castro, este de a folosi inteligența artificială (AI) și transferul de date pentru a coordona șoferii, camioanele și mărfurile în Europa pentru a optimiza eficiența branșei de transport marfă.

Sistemul a fost însă creat în special pentru șoferi, pentru a-i ajuta pe aceștia să petreacă cât mai mult timp acasă, Astfel, în funcție de comenzi, aceștia conduc doar pe distanțe scurte, camionul fiind preluat apoi de alți șoferi din punct în punct, în funcție de programul de condus.

VEZI ȘI: SuperBattery, o baterie inovatoare cu grafen care se încarcă în 15 secunde

Astfel, un șofer ar putea conduce doar 4 ore, după care camionul ar fi preluat de un altul și s-ar reduce timpii în care marfa ar ajunge la destinație. În plus, ar crește și siguranța rutieră, șoferii fiind mult mai odihniți, aceștia conducând doar perioade scurte de timp.

În mod normal pentru o cursă pe distanțe lungi e nevoie de doi șoferi pe un camion care fac schimb o dată la 9 ore. La asta se mai adaugă și pauzele de odihnă. În sistemul dezvoltat de Trucksters există mai mulți șoferi disponibil pe ruta de transport și un șofer conduce doar  4,5 ore, după care predă camionul unui alt șofer.

Conform Trucksters un transport normal, cu doi șoferi, durează de la Madrid la Dortmund aproximativ 38 de ore, distanța între cele două orașe fiind de 1.900 km. Cu ajutorul optimizărilor făcute de inteligența artificială din aplicație, aceeași cursă poate fi parcursă în 28 de ore.

Un alt avantaj al sistemului Trucksters este că orice companie își poate înscrie camioanele în aplicație și pot prelua comenzi în funcție de zona în care se află evitând astfel cursele goale din anumite zone, ceea ce duce la eficientizarea costurilor.

Din aceeași categorie...

Back to top button