
Spaniolii și francezii ar putea lansa o conexiune intermodală între Calais și Țara Bascilor (Spania), care are potențialul de a reduce emisiile de CO2 rezultate de la camioane.
Jean Castex, noul premier al Franței, a făcut o vizită pe viitoarea platformă multimodală de la Val de Marne. În timpul discursului, primul ministru a declarat că transportul feroviar trebuie relansat, iar noi conexiuni intermodale sunt luate din nou în calcul.
Scopul constă în eliminarea a 20.000 de camioane de pe drum, până la finalul anului 2021, ceea ce se traduce printr-un minus de circa 425.000 de tone de emisii de CO2.
Și reprezentanții din Țara Bascilor au un proiect asemănător, iar împreună cu francezii ar putea să readucă pe șine proiectul unei conexiuni intermodale de-a lungul coastelor din Spania și Franța.
Ideea nu este nouă, însă reprezentații din Țara Bascilor au renunțat în urmă cu câțiva ani buni la un proiect de acest gen din cauza lipsei fondurilor pentru investiție.
VEZI ȘI: PitPoint a redeschis stația de gaz natural lichefiat din Zwolle
Acum, această conexiune feroviară care să lege Spania de Calais reintră în calcule, datorită deciziei francezilor de a investi din nou în transportul feroviar.
“Dacă această conexiune intermodală va fi realizată, câte două trenuri vor putea ajunge zilnic în Spania. Iar asta înseamnă 14 trenuri pe săptămână și mult mai puțin camioane pe drum”, a declarat Julien Delion, delegatul sindicatului CGT des Cheminots din Țara Bascilor.