SPAR scade emisiile flotei cu ajutorul camionului electric MAN eTGM 26.360

SPAR scade emisiile flotei cu ajutorul camionului electric MAN eTGM 26.360
Camionul electric MAN eTGM 26.360 îi ajută pe olandezii de la SPAR să reducă emisiile poluante din cadrul lanțului de aprovizionare.

Începând cu luna septembrie a anului trecut, retailer-ul de produse alimentare SPAR a demarat un proiect pilot cu ajutorul nemților de la MAN.

SPAR scade emisiile flotei cu ajutorul camionului electric MAN eTGM 26.360

Producătorul bavarez a livrat în Austria un camion electric MAN eTGM 26.360 pe care angajații SPAR îl folosesc pentru livrările zilnice în zonele din Graz unde legislația nu permite circulația vehiculelor cu emisii mari.

Pentru a vedea cum se integrează noul camion în activitățile zilnice desfășurate de SPAR, MAN a pregătit un interviu cu Christopher Holzer, directorul zonal din Graz.

Conform declarațiilor făcute de acesta, camionul electric MAN eTGM 26.360 se descurcă excelent și nu au fost înregistrate probleme nici pe partea de autonomie și nici la nivel tehnic.

„Pentru mine este extraordinar de condus. Nu pot să descris ce simt în momentul în care mă aflu la volan. Nu îmi doresc să mă întorc la un camion cu motor cu combustie internă”, a declarat Martin Neumann, unul dintre șoferii care operează camionul electric dezvoltat de MAN.

Strategia de mobilitate SPAR a fost cât se poate de clară și a necesitat investiții în soluțiile alternative de transport.

Oficialul SPAR spune că în urmă cu câțiva ani, în zona Vienei a fost testat cu succes un camion hibrid, iar reprezentanții s-au arătat încântați de rezultate.

VEZI ȘI: MHS Truck & Bus Group a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri cu 30% în 2018

Actualul camion electric produs de MAN dispune de o suprastructură refrigerată și este folosit exclusiv pentru transportul băuturilor și al alimentelor.

În prima parte a zilei, șoferul parcurge circa 70 de kilometri și consumă aproximativ jumătate din baterie. În partea a doua a zilei, șoferul din schimbul al doilea are de făcut un traseu asemănătăor.

De asemenea, șoferii din cadrul SPAR spun că deși camionul are 360 de cai putere, cu 100 de cai putere mai puțin față de versiunea echivalentă echipată cu un motor diesel, resursele sunt livrate mult mai rapid.

În cadrul hub-ului SPAR din Graz, camionul electric dispune de un loc special de parcare unde a fost instalată și o priză pentru reîncărcarea bateriilor. Aceasta oferă un maxim de 44 kWh.

Follow #infotrucker