Spatele este cea mai afectată zonă în meseria de șofer de camion

Spatele este cea mai afectată zonă în meseria de șofer de camion
Frumusețea meserie de șofer de camion vine la pachet anumite riscuri de sănătatea, spatele fiind cea mai afectată zonă în această meserie.

Șoferii de camion nu au timpul necesar să ajungă la o sală de fitness pentru antrenamente, cu toate că ar trebui să țină cont că din cauza meseriei lor au nevoie să facă asta mai des pentru a elimina riscul apariției unor afecțiuni.

Spatele este cea mai afectată zonă în meseria de șofer de camion

Acum sunt însă disponibile online o serie de aplicații, unele dintre ele chiar gratuite, care îți pot arăta care sunt cele mai bune exerciții pentru tine.

Spatele este una din zonele cele mai afectate, cea mai des întânită afecțiune dezvoltată în rândul șoferilor de camion fiind hernia de disc lombară.

Petrecerea multor ore la volan, în șezut, fără alte mișcări, pune o presiune mare pe coloană. În cazul celor supraponderali acest lucru este și mai grav. La asta se adaugă eventual și ridicarea unor greutăți, ceea ce pune o presiune și mai mare pe coloană, mai ales dacă mișcările nu sunt efectuate corect.

Dacă discurile intervertebrale nu sunt susținute de mușchi puternici, presiunea le poate face să se deplaseze. Astfel apare hernia de disc, nervii sau chiar rădăcinile nervoase putând fi deteriorate. În cel mai rău caz, nucleul asemănător unui gel situat în interior se fisurează și țesutul respectiv apasă pe nervi.

Consecințele sunt durere infernală, întreruperea fluxului sanguin, membre amorțite, putându-se ajunge până la paralizie și chiar activitatea intestinului și a vezicii urinare poate fi, de asemenea, blocate.

În acest caz, singura soluție este intervenția chirurgicală.

În cele mai multe cazuri este vorba însă de o uzură normală și de o tensiune musculară cauzate de lipsa de mișcare, o postură strâmbă, stres excesiv sau unilateral pe vertebre și discuri intervertebrale / tensiune și uzură suplimentare.

Partea bună este că puteți preveni acest lucru dacă respectați câteva sfaturi simple.

În primul rând, fiți atenți cum ridicați și transportați greutățile, schimbați-vă postura corpului, faceți mișcare si nu petreceți ore întregi la volan. Apoi faceți exerciții care să întărească mușchii din zona respectivă și exerciții de încălzire și stretching care să detensioneze mușchii respectivi.

VEZI ȘI: În septembrie, traficul camioanelor în Germania a avut o ușoară creștere

O modalitate bună de a scăpa de aceste probleme este să te antrenezi constant, iar pentru asta există acum o serie de aplicații online care îți arată ce trebuie să faci în special dacă nu poți ajunge la sala de fitness. Aceste aplicații conțin și informații de anatomie, despre corpul uman și despre modul în care aceste exerciții te ajută în meseria pe care o practici de exemplu.

În cadrul aplicațiilor poți să-ți personalizezi antrenamentul pentru ceea ce ai tu nevoie și aproape toate au și o funcție de reminder care să te avertizeze că trebuie să lași totul și să-ți faci antrenamentul. Poți alege o serie de exerciții în care poți lucra doar cu corpul tău, fără să ai nevoie de niciun alt obiect sau greutăți.

Fiecare exercițiu este însoțit de materiale video și grafice care să-ți arate cum să te antrenezi corect. Practic poți avea un antrenor personal pe telefonul tău care să te ajute să te antrenezi.

Dacă te-am convins că e cazul să te apuci să faci mișcare, atunci primul drum pe care trebuie să-l faci este la medicul tău pentru a-ți face o primă verificare medicală și pentru a stabili ce tip de efort, cât efort poți să faci și natura exercițiilor, mai ales dacă aveți deja dureri în zona lombară, de exemplu.

Este clar că un astfel de antrenament nu este la fel de eficient ca un antrenament la sală alături de un antrenor personal, dar este primul pas prin care începi să te miști puțin. Și apoi, încet, încet, când vei vedea beneficiile cu siguranță îți vei dori să faci și mai multă mișcare

Și ca să mergi la sigur, îți recomandăm să încerci în prima fază cu aplicația oficială a echipamentului sportiv care-ți place cel mai mult.

De exemplu, dacă ești fan adidas, încearcă aplicația adidas Training by Runtastic, pe care o vei găsi în App Store, dacă ai sistem iOS, sau în Google Play, dacă ai sistem android.

Dacă ai alt brand preferat să știi că și el are sigur o aplicație de fitness dezvoltată, așa că nu mai ai niciun motiv să nu începi să faci puțină mișcare. Iar dacă vrei să testezi o aplicație dezvoltată special pentru șoferii de camion poți încerca Iron Trucker, de exemplu.

Un program de exerciții fizice lângă camion puteți găsi și aici – http://bit.ly/FitTruckerRO, realizat împreună cu gimnastul român Andrei Muntean, component al lotului olimpic al României.

Follow #infotrucker