
Comisia Europeană și-a prezentat astăzi planurile pentru noul standard de emisii Euro VII, care ve deveni obligatoriu la camioane și autobuze din iulie 2027. Pentru autoturisme și vehicule comerciale ușoare, standardul Euro 7 este obligatoriu din iulie 2025.
Euro VII vine cu reglementări și mai stricte privind substanțele dăunătoare. De exemplu, pentru prima dată vor fi luate în calcul și particulele rezultate prin abraziunea anvelopelor și plăcuțelor de frână.
În lunile următoare, Parlamentul European și statele membre vor trebui să stabilească exact ce reglementări vor fi impuse prin standardul Euro 7, care va fi apoi aplicat uniform în întreaga UE.
Conform planurilor Comisiei Europene, următoarele reglementări vor fi noi în comparație cu standardul actual Euro 6 pentru camioane și autobuze:
- Vor fi limitate uzura anvelopelor și poluarea aerului cu microplasticele generate de frâne. În prezent nu există metode de măsurare utilizabile pentru niciuna dintre aceste inovații, dar CE presupune că aceste tehnologii vor fi disponibile în 2024.
- Monitorizare digitală în vehicul are scopul de a verifica respectarea valorilor limită prescrise.
- Tehnologiile Euro VII ar trebui aibă garantată conformitatea mai mult decât înainte. În funcție de model, camioanele vor trebui să respecte standardele Euro VII pe o distanță cuprinsă între 375.000 și 875.000 de kilometri.
- Vor fi limitate emisiile pentru mai mulți poluanți, precum formaldehida și gazele cancerigene.
- La măsurarea emisiilor vor fi luate în considerare mai multe situații de conducere în traficul real decât înainte.
VEZI ȘI: Telma a prezentat un retarder revoluționar, cu rol de generator și motor electric
Comisia Europeană estimează că emisiile de NOx de la camioane și autobuze vor scădea cu 56% în 2035 datorită noului standard Euro VII. Particulele poluante din evacuare urmează să fie reduse cu 39%. În ceea ce privește costurile, CE calculează trecerea la Euro VII pentru camioane și autobuze la aproximativ 2.700 de euro.
”Împreună cu noile reglementări privind CO2 pentru camioane, care vor fi publicate în curând, Euro VII va forma cadrul adecvat pentru a transforma treptat traficul de camioane într-unul fără emisii”, a declarat Frans Timmermans, vicepreședinte al Comisiei Europene, la prezentarea planurilor privind standardul Euro VII.