EconomicTop News

Standardul Euro VII va scumpi camioanele diesel cu până la 4.700 de euro

Viitorul standard de emisii Euro VII va scumpi camioanele diesel. Experții au încercat să estimeze în premieră cât de mare va fi creșterea de preț.

Comisia Europeană pregătește în prezent normele standardului de emisii Euro VII, care ar trebui să se aplice începând din 2025.

Standardul Euro VII va scumpi camioanele diesel cu până la 4.700 de euro

Un studiu al International Council on Clean Transportation (ICCT) arată că, pentru a putea îndeplini normele Euro VII, camioanele diesel s-ar putea scumpi cu 2-5%.

Astfel, fiecare camion ar putea costa cu 1.500 până la 4.700 de euro mai mult. Până în 2030, datorită economiilor de scală, costurile suplimentare vor scădea între 1.400 și 4.300 de euro.

În afară de o scădere și mai mare a limitelor de emisii de particule fine și oxizi de azot, cercetătorii așteaptă ca CE să introducă cerințe mai stricte pentru emisiile la sarcini mici și cu motorul rece.

VEZI ȘI: Optifuel Lab 3: consum mai mic cu 12,5% față de un Renault T standard

Vestea bună este că tehnologiile necesare sunt deja sau vor fi în curând pregătite pentru producția de serie. Astfel, pe viitoarele camioane diesel ar putea apărea tehnologii precum dezactivarea cilindrilor, ocolirea răcitorului sistemului EGR când motorul este neîncălzit, încălzirea mai rapidă a convertorului catalitic, injecția dublă de uree sau injecția de uree preîncălzită.

Pentru a calcula costurile suplimentare, cercetătorii au configurat modele ale viitoarelor sisteme de postratare a gazelor de eșapament. În plus, extinderea duratei de viață de la cerința legală actuală de 700.000 km la 970.000 km ar costa în jur de 700 de euro. Cu 1.000 de euro, extinderea se poate face până la 1,3 milioane km.

Din aceeași categorie...

Back to top button