Starsky Robotics a finalizat cu succes un proiect cu vehicule autonome în trafic real fără persoane aflate în cabină

Starsky Robotics a finalizat cu succes un proiect cu vehicule autonome în trafic real fără persoane aflate în cabină
Începând cu data de 16 iunie, Starsky Robotics testează camioane autonome care nu au un șofer în cabină în regiunea San Francisco Bay.

Este primul proiect de acest gen din industrie. În acest moment există o mulțime de camioane cu sisteme autonome care parcurg distanțe în trafic real, însă toate acestea au în cabină un șofer gata să preia oricând îndatoririle necesare în cazul în care tehnologia dă greș.

Starsky Robotics a finalizat cu succes un proiect cu vehicule autonome în trafic real fără persoane aflate în cabină

Spre exemplu, TuSimple are o flotă de peste 50 de camioane autonome care realizează între trei și cinc rute pe zi în Arizona. Waymo a reluat testarea camioanelor în Phoenix, în timp ce camioanele Emabrk au parcurs anul trecut 124.000 de kilometri în regim autonom. Și Tesla a testat o serie de astfel de vehicule.

Dar așa cum aminteam și mai sus, toate aceste camioane mai au în cabină două persoane. Fie doi șoferi, fie un șofer și un inginer. În schimb, camioanele Starsky Robotics nu au niciun om.

Dar nu trebuie să vă faceți griji pentru că toate aceste vehicule sunt monitorizare și chiar controlate de la distanță de șoferi profesioniști, în cazul în care tehnologia nu răspunde corect situațiilor din trafic.

VEZI ȘI: Volkswagen a făcut publice primele schițe cu viitorul California 6.1

Asociațiile americane de transport din SUA spun că au deja un deficit de 50.000 de șoferi profesiniști, iar industria ar trebui să recruteze și să instruiască cel puțin 898.000 de șoferi până în 2026.

În același timp, salariile acestei categorii de angajați scad, iar conform unei analize Business Insider, salariul mediu din domeniu a scăzut din 1980 cu 21%. Există regiuni în care salariul a scăzut chiar și cu 50%.

Seltz-Axmacher, co-fondatorul Starksy Robotics a spus că, din cauza aceasta, există mai puțini oameni care vin în industrie pentru a transporta bunuri în întreaga țară.

Unii directori de camioane vad caracteristica autonomă ca o modalitate de a reduce costurile forței de muncă.

Potrivit unui raport Morgan Stanley, punerea în aplicare a camioanelor complet autonome ar putea salva industria 70 miliarde de dolari pe an. Productivitatea ar crește cu 30%, deoarece camioanele fără șofer ar circula 24/7.

Follow #infotrucker