Camioane noi DAF de la TH Trucks finanțate prin BCR Leasing
GreenZoneTop News

ICCT: Europa are nevoie de până la 80.000 de stații publice de încărcare pentru camioane electrice

Renault Trucks - Noile game T, C, K, D 2025

Potrivit ICCT, Europa va avea nevoie de până la 80.000 de stații publice de încărcare pentru camioane electrice până în 2030.

Sectorul transportului rutier de marfă din Europa se pregătește pentru o transformare majoră, pe măsură ce camioanele electrice cu baterii câștigă tot mai mult teren. Potrivit unui nou raport al Consiliului Internațional pentru Transporturi Curate (ICCT), până în 2030, în Uniunea Europeană vor fi necesare între 60.000 și 80.000 de stații publice de încărcare, dintre care aproximativ 5.300 vor fi ultrarapide de tip megawatt (MCS), dedicate camioanelor electrice grele.

Tot ce trebuie să știi despre utilizarea aparatului unic de taxare

Raportul ICCT arată că încărcarea peste noapte, realizată în garaje sau în spațiile logistice proprii, va rămâne modalitatea principală de alimentare pentru camioanele electrice cu baterii în orizontul anului 2030.

Stațiile ultrarapide de tip megawatt vor furniza aproape 15% din puterea totală instalată, deși vor reprezenta doar 2% din numărul total de puncte de încărcare disponibile la nivel european.

ICCT: Europa are nevoie de până la 80.000 de stații publice de încărcare pentru camioane electrice
Credit foto: ICCT

În total, flota europeană de camioane electrice va necesita o capacitate instalată de 22–28 GW, echivalentul a 150.000–175.000 de stații de încărcare private și 60.000–80.000 de stații publice, potrivit estimărilor ICCT.

Camionul electric, „coloana vertebrală” a flotei de transport fără emisii

Pe măsură ce producătorii de camioane accelerează lansarea de modele cu emisii zero pentru a respecta țintele de CO2 impuse de Uniunea Europeană, studiul ICCT confirmă că modelele electrice cu baterii sunt pe cale să devină coloana vertebrală a flotei europene de transport rutier cu emisii zero.

În plus, pe măsură ce tehnologia bateriilor evoluează, camioanele electrice vor fi echipate cu acumulatori de capacitate mai mare, devenind tot mai puțin dependente de infrastructura publică MCS. Această tendință ar putea reduce necesarul de stații megawatt cu aproximativ 40%.

Această analiză arată clar că majoritatea încărcărilor vor avea loc în garaje, spații logistice sau zonele de odihnă, în timp ce stațiile ultrarapide de tip megawatt vor fi esențiale, dar limitate ca număr, a explicat Hussein Basma, cercetător principal ICCT.

Raportul ICCT oferă pentru prima dată o estimare concretă și bazată pe date a nevoilor de încărcare ale camioanelor electrice în Europa.

Cu o planificare atentă și investiții coordonate, rețeaua de stații publice și private de încărcare poate deveni fundamentul care va susține electrificarea transportului greu până la finalul deceniului.

Din aceeași categorie...

Back to top button