Știri

Statistici oficiale: Activitatea șoferilor de camion depășește norma întreagă

Statisticile oficiale din Franța arată clar că programul de lucru al șoferilor de camion depășește cu mult norma întreagă din alte domenii de activitate.

Șoferii de camion s-au plâns de multe ori de programul de lucru mai îndelungat decât în alte domenii. Deși îndreptățite, părerile lor erau însă greu de confirmat cu statistici oficiale.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Acestea au apărut însă acum în Franța, una dintre cele patru țări din UE în care programul normal de lucru este de 35 de ore pe săptămână, sau 7 ore pe zi. Tot în Franța, timpul mediu de lucru al șoferilor de camion a fost în 2021 de 45 de ore și 41 de minute pe săptămână, cu aproape 30% mai mult decât programul standard.

În plus, rezultatul a fost diminuat de șoferii care fac doar curse locale, foarte numeroși în Franța. Dacă se iau în calcul doar șoferii care fac curse lungi, parcurgând în medie peste 500 km pe zi, 60% dintre aceștia depășesc 48 de ore de muncă pe săptămână.

VEZI ȘI: Cât costă un cap tractor Mercedes-Benz Actros produs în China

Cum ar arăta aceste statistici dacă s-ar efectua în România? Cel mai probabil, cei mai mulți șoferi sunt nevoiți să profite la maxim de timpul de condus permis, de 90 de ore la două săptămâni. Deci 45 de ore pe săptămână doar de condus, față de un program normal de 40 de ore în alte domenii.

La acestea se adaugă orele pierdute aproape în fiecare zi pentru operațiunile de încărcare și descărcare sau în așteptarea acestora. Asta ca să nu luăm în calcul ”orele suplimentare” făcute prin numeroase metode, cu care nu suntem deloc de acord. Cum nu putem fi de acord nici cu sistemul de plată cu salariu minim pe economie pentru program de 40 de ore.

Din aceeași categorie...

Back to top button