Stellantis începe producția internă de utilitare cu hidrogen
Stellantis Pro One începe producția internă de utilitare medii și mari cu celule de combustie cu hidrogen, în fabricile din Hordain (Franța) și Gliwice (Polonia).
În octombrie 2023, compania a prezentat gama sa nouă de vehicule comerciale ușoare, care cuprinde inclusiv versiuni electrice. Rețeaua de producție este formată din fabricile Stellantis din Mangualde (Portugalia), Vigo (Spania) și Ellesmere Port (Marea Britanie) pentru modelele compacte, Hordain (Franța) și Luton (Marea Britanie) pentru modelele de dimensiuni medii și Atessa (Italia) și Gliwice (Polonia) pentru vanurile mari.
Proiectate pentru o utilizare intensă, versiunile cu celule de combustie duc mai departe tehnologia utilizată la utilitarele BEV, cu avantaje adăugate precum timpii reduși de realimentare și lipsa de compromisuri în ce privește sarcina utilă.
Pentru utilitarele medii, o a doua generație a sistemului de celule de combustie oferă o autonomie record de până la 400 km și un timp de realimentare de sub 5 minute. Pentru utilitarele mari, adăugarea celulelor de combustie înseamnă autonomii de până la 500 km și timpi de realimentare de doar 5 minute.
VEZI ȘI: Stellantis vrea să reintre în logistica automotive
Stellantis va avea opt versiuni de utilitare medii și mari produse intern: Citroën ë-Jumpy și ë-Jumper, Fiat Professional E-Scudo și E-Ducato, Opel/Vauxhall Vivaro și Movano și Peugeot E-Expert și E-Boxer.
Tehnologia FCEV joacă un rol important în drumul Stellantis spre propulsia fără emisii. În 2021, Stellantis a devenit primul producător din lume care a comercializat utilitare cu hidrogen. În 2023, Stellantis a devenit partener cu o treime din acțiunile Symbio, producător de tehnologie FCEV cu operațiuni în Europa și SUA.