Stellantis va lansa în acest an utilitare electrice alimentate cu hidrogen

Stellantis Group a anunțat că trei utilitare electrice de la mărcile Opel, Peugeot și Citroën vor fi oferite din acest an și într-o versiune cu celulă de combustie alimentată cu hidrogen, cu autonomie WLTP de peste 400 km.
Modelele Opel Vivaro-e, Peugeot e-Expert și Citroën ë-Jumpy vor primi un sistem de celule de combustie produs de Symbio, un joint venture dintre Faurecia și Michelin, înființat în 2019. Celulele de combustie vor dezvolta 45 kW și vor fi instalate în compartimentul motor, deasupra motorului electric.
Față de versiunile electrice cu baterii (BEV), noile variante FCEV vor avea rezervoare de hidrogen instalate în structura podelei. Rezervoarele cu o capacitate totală de 4,4 kilograme de hidrogen sunt produse de Faurecia.
De asemenea, în locul bateriei de până la 75 kWh de la versiunile BEV vom avea o baterie de 10,5 kWh (cunoscută de la modelele plug-in hibrid ale grupului). Aceasta oferă o autonomie de până la 50 km, dacă nu este încărcată de la celulele de combustie. Motorul electric va rămâne cel de 100 kW, produs de Vitesco Technologies.
Stellantis declară că puterea de 45 kWh a celulelor de combustie va fi suficientă pentru menținerea vitezei la nivel de autostradă pentru noile utilitare electrice alimentate cu hidrogen. Bateriile de tracțiune, montate sub scaunele față, vor fi folosite doar pentru a oferi un plus de putere de până la 90 kW, la nevoie.
Versiunile FCEV vor fi disponibile doar în versiunile L2 (4,96 metri lungime, 5,3 metri cubi) și L3 (5,3 metri lungime, 6,1 metri cubi). Sarcina utilă va fi de până la 1,1 tone.