Stralis NP 460, Scania L 340 CNG și noul Sprinter sunt câștigătorii Sustainable Truck of the Year 2019

Stralis NP 460, Scania L 340 CNG și noul Sprinter sunt câștigătorii Sustainable Truck of the Year 2019
De la diesel și conectivitate la pariul pe gaz natural, inovațiile sustenabile au fost premiate în cadrul Sustainable Truck of the Year 2019.

Cea de-a treia ediție a Sustainable Truck of the Year (STY), organizată de publicația de specialitate Vado e Torno, și-a desemnat câștigătorii: Stralis NP 460, Scania L 340 CNG și noul Sprinter.

Stralis NP 460, Scania L 340 CNG și noul Sprinter sunt câștigătorii Sustainable Truck of the Year 2019

Cei trei câștigători a ediției din 2019 au fost premiați în cadrul expoziției Ecomondo din Rimini (Italia), dedicată economiei circulare și energiilor regenerabile.

Propulsiile diesel vor supraviețui atâta timp cât vor face parte dintr-un proiect inovator, cu accent pe conectivitate. Pentru transportul pe distanțe lungi, direcția este clară: propulsia cu gaz natural.

Dacă în 2018 propulsiile cu gaz natural au monopolizat podiumul Sustainable Truck of the Year, anul acesta principala noutate este noul Sprinter cu propulsie diesel, care a fost ales drept cel mai durabil vehicul în categoria Van.

În ceea ce privește durabilitatea în segmentul de distribuție și transport pe distanțe lungi, câștigători au fost Scania L 340 CNG pentru accentul pus pe inovație și IVECO Stralis NP 460 în virtutea pariului câștigat pe LNG.

STY 2019 TRACTOR: IVECO Stralis NP 460
Se mândrește cu faptul că este primul cap tractor echipat cu un motor alimentat cu gaz natural lichefiat (LNG) și capabil să ofere performanțe competitive pe distanțe lungi pentru orice tip de transport.

VEZI ȘI: Primul autobuz eCitaro de serie livrat companiei de transport public din Hamburg

Stralis NP 460 este, de asemenea, singurul camion alimentat cu gaz cu o autonomie de peste 1.500 de kilometri, fiind un mare pas înainte, în comparație cu Stralis 400 NP.

Stralis NP 460, Scania L 340 CNG și noul Sprinter sunt câștigătorii Sustainable Truck of the Year 2019

Este echipat cu motorul Cursor 13 (ciclul Otto) care are un upgrade tehnologic derivat de la motoarele Ferrari Formula 1, acesta reducând particulele cu 99%, NOx cu 60% iar atunci când este folosit biogazul, CO2 cu 95%.

Transmisia Hi-Tronix nu este doar mai rapidă și mai silențioasă (cu 6 decibeli mai puțin), dar poate susține și un echipament electronic de siguranță de primă clasă, care include: prdictive Hi-Cruise, Ecoroll, Hill Holder.

Până în prezent, IVECO a vândut mai mult de 3.000 de Stralis NP în Europa.

STY 2019 DISTRIBUTION: Scania L 340 CNG
Echipată cu o cabină cu acces facil ce are o înălțime interioară de 1.8 metri, un pasaj intern confortabil, o fereastră City Safe ce diminuează unghiul mort și o funcție de coborâre cu mai mult cu 10 cm pentru a facilita urcarea, Scania L nu numai că oferă o cabină „urbană”, dar oferă o serie de tehnologii care cresc siguranța în exploatare.

Stralis NP 460, Scania L 340 CNG și noul Sprinter sunt câștigătorii Sustainable Truck of the Year 2019

Vizibilitatea ridicată, frână de urgență avansată cu radare și camere care lucrează împreună, suport pentru atenția conducătorului auto și un sistem de airbaguri frontale adăugate celor laterale, reprezintă doar cireașa de pe tort.

Motorul și cutia de viteze oferă cea mai recentă tehnologie atât în ceea ce privește alimentarea cu gaz natural, cât și controlul angrenajelor.

STY 2019 VAN: noul Sprinter
Nu este ușor să îmbunătățești eficiența, performanțele și nivelurile de calitate ale lui Mercedes-Benz Sprinter, vândut în mai mult de 3.5 milioane de unități de la lansare.

Ei bine, confirmând arhitectura și originalitatea, noul Sprinter introduce elemente inovatoare.

În primul rând, prin oferirea și în versiune cu tracțiune față, Mercedes-Benz și-a deschis orizontul în ceea ce privește transportul ușor.

Stralis NP 460, Scania L 340 CNG și noul Sprinter sunt câștigătorii Sustainable Truck of the Year 2019

Mai presus de toate, noul Sprinter urmărește o nouă cale datorită concentrării asupra conectivității, fiind pentru prima dată când un hardware modern este integrat în arhitectura vehiculului în sine.

Anul viitor, în jurizarea premiilor STY vor fi implicați și jurnaliști de specialitate europeni, care vor forma un juriu internațional.

Follow #infotrucker