Stralis X-WAY acoperă golul din gama pentru construcţii al lui IVECO

Stralis X-WAY acoperă golul din gama pentru construcţii al lui IVECO

Pornind de la constatarea că tot mai multe camioane de şantier, rulează preponderent pe asfalt, eventual în zone urbane aglomerate, IVECO pune la dispoziţia clienţilor săi o nouă familie de vehicule.

Nu este o descoperire italienească, şi constructorii germani şi francezi procedează similar.

IVECO Stralis X-WAY împrumută componente (şi caracteristici) de la Trakker şi Stralis. Mai precis, are şasiul robust al celui dintâi şi componentele eficiente pe şosea ale celui de-al doilea.

Deşi nu are relevanţă mare pentru România, se produce inclusiv o versiune alimentată cu gaz natural: Stralis X-WAY NP.

Oferta este numeroasă, cuprinzând versiuni articulate ori rigide, cu 2, 3 sau 4 punţi, motoare Cursor de 9, 11 sau 13 litri şi transmisii de la Allison şi ZF.

Deoarece în gama IVECO Strais X-WAY nu există tracţiunea integrală, aceasta fiind specifică modelului Trakker, clienţilor li se propune un sistem hidrostatic de la Poclain, care antrenează roţile din faţă, până la viteza maximă de aproximativ 20 km/h.

Stralis X-WAY este disponibil în trei setări în funcţie de cât de mult sau de puţin veți rula camionul pe şosea.

Versiunea „On” se pretează pentru şosea, cu acces uşor în cabină şi o vizibilitate foarte bună, versiunea „Off” se referă la cele care au nevoie de mobilitate mare în terenuri accidentate, iar versiunea „On+” este un amalgam între cele două.

VEZI ȘI: După Walmart și Girteka, compania Fercam a rezervat și ea un Tesla Semi

O versiune care, posibil să-i intereseze pe şantieriştii români, se numeşte Super.

Caracterisiticile acestuia sunt: 8×4 cu motor Cursor 9 de 400 CP, un cadru optimizat din punctul de vedere al masei, arcuri lamelare cu o foaie la punţile faţă şi cu două foi de arc la punţile din spate şi eventual cu butelii de aer, rezervoare şi jante din aliaj uşor.

Frânele cu discuri vor fi un alt detaliu important care contribuie la optarea pentru noul model.

Pentru transmisie este folosită soluţia automatizată Hi-Tronix cu 12 sau 16 trepte, iar Hi-Cruise are grijă de economisirea a cât mai multă motorină în funcţie de traseul parcurs (rulare liberă, cruise control predictibil etc).

Greutatea proprie a acestui şasiu fără suprastructură poate ajunge la 8.845 kg.

Comparativ cu un Trakker 8×4 Cursor 13, Super Loader 8×4 Cursor 9 este mai uşor cu circa 1.300 kg (din care 35 kg reprezintă lipsa scaunului pasagerului!).

Deși pentru unii ar putea părea ciudat, prin Europa există locuri unde masa maximă admisă pe drum chiar se respectă!

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.