Stralis X-Way cu Hi-Traction prezent în cadrul Zilei Transportatorului by CRH România

Stralis X-Way cu Hi-Traction prezent în cadrul Zilei Transportatorului by CRH România

IVECO România a fost prezent cu Stralis X-Way cu Hi-Traction în cadrul unui eveniment organizat de CRH România pe circuitul Academiei Titi Aur.

CRH România a organizat, din nou și tot la Academia Titi Aur, în cadrul Zilei Transportatorului o întâlnire cu un număr dintre firmele sale colaboratoare din domeniul materialelor de construcții.

IVECO România a sprijinit desfășurarea evenimentului prin faptul că a pus la dispoziția gazdelor o serie de camioane de șantier.

Expuse pentru demonstrații au fost o betonieră 8×4 din seria Stralis X-Way de 420 CP, un cap tractor alimentat cu gaz natural comprimat 460 NP, însoțit de o semiremorcă basculantă și un alt cap tractor cu semiremorcă basculantă, doar că, spre deosebire de precedentul, acesta avea și tracțiune mixtă (mecanică și hidrostatică) a cărei denumire comercială este Hi-Traction.

În câteva cuvinte, sistemul este compus dintr-o pompă hidrostatică antrenată de motor, care, prin intermediul unei serii de conducte, supape, radiator și rezervor, pune în mișcare două motoare hidrostatice, câte unul în fiecare butuc de roată al unei punți nemotoare (în cazul de față, cea din față). Beneficiile sistemului Hi-Traction sunt ușor de sesizat.

Față de o punte motoare, una nemotoare este mai ușoară, are un unghi de bracare mai mare și nu împinge cabina și motorul în sus. Iar atunci când nu este nevoie de tracțiune integrală, nu opune niciun fel de rezistență, contribuind la un consum scăzut de motorină.

VEZI ȘI: În perioada 11 – 19 aprilie 2019, poți testa noul Ford F-Max în România

Dacă șoferul preactivează sistemul, doar sub 45 km/h, acesta va acționa de fiecare dată la pornirea de pe loc, până la viteza de 3 km/h, indiferent de aderență, pentru a menaja ambreiajul.

Stralis X-Way cu Hi-Traction prezent în cadrul Zilei Transportatorului by CRH România

Din mers, Hi-Traction se oprește singur din funcționare când camionul trece de 22 km/h, iar pompa se decuplează singură tot la 45 km/h.

Pe circuitul Academiei Titi Aur, doritorii au putut experimenta această tehnologie cu un ansamblu de 40 t, pe un plan înclinat ud și alunecos.

Fiecare șofer a făcut singur diferența între o pornire clasică, doar cu roțile spate patinând și forțând toate componentele transmisiei și o plecare din rampă și cu roțile din față antrenate hidrostatic, lin și fără șocuri în motor ori transmisie.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.