TesteȘtiri

Un camion pentru cunoscători, dar mai ales pasionați

De la primele fotografii postate cu Stralis XP 570 Abarth Edition am primit pe pagina de Facebook mai multe bancuri cu IVECO decât am auzit în anii de zile.

Toţi vrem un S-Class, dar când ne arde buza după un taxi, Dacia Logan devine vehiculul perfect. Aşa şi cu IVECO, când ai de muncă, este bun orice camion care funcţionează.

Şi ca să dăm apă la moară haterilor, începem prin a va spune că, pentru cine întreabă, acest exemplar sare bine de 100.000 euro. Cumva logic, având în vedere că vorbim de un camion special, garnisit cu tot ce-i mai bun.

Dacă nu ar fi fost un un constructor de camioane cu servicii satisfăcătoare, probabil că ar fi dispărut de multă vreme.

Doar în ultimii 50 de ani au fost eliminate vreo cinci mărci de camioane englezeşti, tot atâtea franceze şi tot atâtea germane. Aproximativ.

IVECO, ca distribuţie şi service, este prezent acum pe toate continentele, mai puţin în America de Nord.

Dacă australienii îl folosesc, argentinienii au chiar fabrică IVECO, iar flote numeroase sunt în uriaşa Federaţie Rusă, nu văd de ce atâta înverşunare împotriva acestei mărci.

VEZI ȘI: 13 camionagii americani l-au împiedicat pe un bărbat să-și pună capăt zilelor

Fără a fi fan al vreunui vehicul fabricat în Italia, am să vă prezint părţile interesante ale acestei serii limitate. În trecut, IVECO s-a făcut remarcat prin numeroasele sale ediţii speciale, făcând din asta o tradiție.

Iveco 0071

Nu ne referim aici doar la All Blacks, Popeye sau Superman, ci chiar mai vechi, de pe vremea lui Turbostar V8.

Astfel de ediţii limitate, vechi de 20-30 ani, încep să aibă mare căutare printre vechii transportatori, preţul lor de revânzare fiind sensibil peste vehiculele similare, dar de mare serie.

Iveco 0051

Oricum acesta este şi principala raţiune pentru cumpărarea unui exemplar dintr-o serie rară precum Abarth Edition – aduce un plus de valoare vehicului şi sporeşte imaginea proprietarului său.

Semnificaţia acestei serii limitate v-am prezentat-o cu 11 luni în urmă.

Pictat manual, Stralis XP 570 Abarth chiar iese în evidenţă faţă de precedentele serii inscripţionate cu All Blacks, Ferrari sau orice altceva.

Iveco 0201

Deja, în mai puţin de un an de la lansarea camionului în mărime naturală, au apărut machete, modele radiocomandate şi mai multe moduri pentru jocuri gen ETS.

În cazul său, la noi în ţară există clar o problemă: cine mai cunoaşte ce înseamnă Abarth nu are ochi pentru camioane, iar cine e transportator clar nu vede altceva în afara autoturismelor Diesel nemţeşti.

Poate că la tifoşi este altfel. Cu rare excepţii.

Nici motorul Cursor 13 de 570 CP Euro VI, nu este suficent de bine cunoscut pe aici, majoritatea modelelor pentru transport internațional vândute în România fiind cuprinse între 400 CP și maxim 500 CP.

Nu acelaşi lucru se poate spune despre transmisia ZF automatizata Traxon 12+2 trepte cu eco-roll, GPS-Predictive Drive şi toate celelalte sisteme care micşorează consumul de motorină.

Iveco a pus pe ediția specială dedicată Abarth tot ce a avut mai bun şi mai scump, ca mecanică, echipamente de siguranţă şi confort, ceea ce justifică în bună parte preţul final.

Dar nu doar listele lungi de echipamente caracterizează Stralis XP Abarth, ci ornamentele sale.

La interior, tapiţeria în două culori pentru scaune feţele de uşi şi bord este unică şi specifică acestei ediții speciale de camion.

Alb roşu şi gri sunt culorile tradiţionale Abarth, aşa că designerii acestei mici companii au respectat această combinaţie şi în decorarea acestor Stralis XP.

Credeți-ne pe cuvânt, un astfel de exemplar este greu de confundat în trafic sau în parcări, ieșind imediat din anonimat.

Desigur, cei interesați pot merge să vadă personal camionul la Iveco Truck Service.

Iveco 0041

Din aceeași categorie...

Back to top button