ETF: ”Strategia de Mobilitate a UE trebuie să conțină mai multe politici sociale și ecologice”

ETF: ”Strategia de Mobilitate a UE trebuie să conțină mai multe politici sociale și ecologice”
Strategia de Mobilitate a UE trebuie să intensifice modelarea transportului durabil mai multe politici sociale și ecologice, spune ETF.

În septembrie, Comisia Europeană și-a lansat consultarea cu privire la viitoarea Strategie de Mobilitate inteligentă și durabilă – un document mult așteptat care va încadra politicile de transport pentru anii următori. Strategia este o inițiativă în cadrul Pactului Ecologic European, care vizează ambițios să contribuie la obiectivul general de a face din Europa primul continent neutru din punct de vedere climatic până în 2050.

ETF: ”Strategia de Mobilitate a UE trebuie să conțină mai multe politici sociale și ecologice”

Conform Strategie de Mobilitate a UE, lucrătorii din transport sunt ”cei mai valoros activ” al sectorului, însă inițiativele propuse nu corespund acestei afirmații, spune Federația Europeană a Lucrătorilor din Transporturi (ETF), care reprezintă 5 milioane de lucrători din toate modurile de transport.

Federația reiterează faptul că, pentru a îndeplini obiectivele Strategiei și a permite tranziția către transporturi mai ecologice, este esențial să fie abordate problemele sociale și să fie încurajată angajarea lucrătorilor. De altfel, poziția detaliată ETF este disponibilă aici .

Strategia Comisiei Europene, o inițiativă în cadrul Pactului Ecologic European, va forma politicile de transport pentru anii următori – cu intenția de a atinge neutralitatea climatică până în 2050.

Cu toate acestea, așa cum ETF a subliniat de multe ori înainte, politicile de transport nu au reușit niciodată să atingă obiectivele climatice, deoarece pun în mod continuu deoparte lucrătorii din transport și condițiile lor de muncă.

În contextul pandemiei de COVID-19, anul 2020 a fost un an extrem de turbulent pentru industria transporturilor și pentru lucrătorii săi. Strategia își propune să iasă din criză printr-un sector al transporturilor mai puternic și mai rezistent, dar ignoră impactul direct al pandemiei asupra lucrătorilor.

VEZI ȘI: Noua generație eSprinter va fi bazat pe noua ”Platforma Electrică Versatilă”

În 2020, mii de lucrători din transporturi și-au pierdut locurile de muncă din cauza măsurilor de carantină, în timp ce alte mii de persoane au fost împovărate cu muncă suplimentară, blocate departe de casă, expuse riscurilor pentru sănătate sau private de facilitățile necesare – multe dintre aceste neajunsuri s-au datorat fisurilor din politicile de transport și lipsa unei dimensiuni sociale.

”Comisia face pași mari în evaluarea problemelor sociale pe termen lung din sectorul transporturilor, promițând să ia în considerare consolidarea cadrului legislativ privind condițiile pentru lucrători, precum și clarificarea și aplicarea drepturilor sociale aplicabile. Din păcate, însă, planul de acțiune este lipsit de detalii cu privire la modul în care acest angajament ar fi pus în aplicare”, spune Livia Spera, secretar general al ETF.

”De asemenea, documentul afirmă că furnizarea unor standarde sociale mai ridicate ar contribui la atractivitatea sectorului, dar nu reușește să ofere pași concreți pentru realizarea acestui obiectiv crucial”, mai spune Livia Spera.

Sectorul transporturilor nu poate continua în aceeași ordine de idei, alunecând mai departe pe gaura de iepure a politicilor alimentate de modele low-cost, liberalizare și concurență bazată pe o cursă în jos.

ETF spune că este nevoie de un plan de acțiune concret pentru a contura viitorul transporturilor europene într-o manieră durabilă din punct de vedere social.

De altfel, Federația Europeană a Lucrătorilor din Transporturi va urmări cu atenție implementarea strategiei de către Comisia Europeană pentru a se asigura că lucrătorii sunt într-adevăr tratați ca „cel mai valoros activ” al sectorului.

Follow #infotrucker