Strategia LNG a celor de la Iveco susținută de Germania

Strategia LNG a celor de la Iveco susținută de Germania

Strategia Iveco de a dezvoltă motoare pe LNG ca alternativă la motoarele diesel pentru transportul pe distanțe lungi susținută de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii Digitale din Germania.

Obiectivul ambițios al Germaniei de a reduce cu până la 95% emisiile de gaze cu efect de seră până în 2050 va avea un impact semnificativ asupra evoluției transportului de mărfuri pe distanțe lungi.

Într-un studiu publicat recent, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii Digitale din Germania (BMVI) identifică LNG-ul (gaz natural lichefiat) drept cea mai bună soluție aplicabilă pentru transportul pe distanțe lungi pe termen scurt și pentru următorii 10-15 ani.

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii Digitale din Germania (BMVI) și-a publicat inițiativa “Initiative klimafreundlicher Strassengüterverkehr” (“Inițiativa de transport rutier ecologic”) cu scopul de a atinge obiectivul de acțiune al țării privind reducerea până în 2050 a emisiilor de gaze cu efect de seră cu până la 95% și a emisiilor din transport cu până la 42% până în 2030, în comparație cu nivelurile din 1990.

Atingerea acestui obiectiv va necesita o decarbonizare aproape completă a industriei de transport.

Harta BMVI se concentrează pe camioanele grele și consideră că fezabile tehnologii ce utilizează gaze naturale, pile de combustie cu hidrogen și combustibili lichizi pe bază de electricitate ca soluții pentru realizarea unui transport durabil.

VEZI ȘI: VDO a prezentat noul tahograf digital DTCO 3.0

Acest lucru este în concordanță cu strategia de transport sustenabil a italienilor de la Iveco, care consideră că gazul natural lichefiat (LNG) este soluția cea mai potrivită pentru transportul pe distanțe lungi pe termen scurt.

Studiul identifică LNG-ul ca singura alternativă pe piața la motoarele diesel, asta până când sistemele de celule cu combustibil pe bază de hidrogen se pot pune în circulație în jurul anului 2030, urmate de combustibili pe bază de electricitate.

Începând cu ultima extindere a reducerii fiscale a gazelor naturale până în 2026 – o creștere a siguranței investițiilor – acest studiu reprezintă un pas logic și semnalează activități coerente pentru o schimbare în acest sector.

Strategia LNG a celor de la Iveco susținută de Germania

Studiul BMVI se așteaptă ca aproximativ 50.000 de camioane cu propulsie alternativă pentru transport pe distanțe lungi să fie vândute până în 2030, dintre care 1.000 vor fi susținute de un program de stimulare ce va fi lansat în curând.

De peste două decenii, Iveco s-a remarcat ca pionier al tehnologiilor alternative, inclusiv gaz natural, pe care o le consideră drept o soluție matură, rezonabilă și viabilă pentru un transport durabil. De altfel, marca italiană este singurul producător care oferă o gamă completă de modele Natural Power și are în portofoliu singurul camion pentru transport pe distanțe lungi propulsat cu LNG, Iveco Stralis NP.

De fapt, în acest an, NGV Global, Asociația Internațională pentru vehicule cu gaz natural, a acordat producătorului italian premiul “NGV Global Industry Champion” pentru angajamentul său față de sectorul gazelor naturale și pentru eforturile sale de dezvoltare a tehnologiei care utilizează CNG și LNG.

Ca urmare a acestui accent pe termen lung asupra acestei tehnologii alternative de combustibil, Iveco este astăzi singurul producător care oferă o gamă completă de modele cu propulsie pe gaz natural, cu trei familii de motoare ce dezvoltă puteri între 136 și 400 CP, oferind o gamă de vehicule de la 3.5 la 40 tone – de la vehiculele utilitare ușoare la camioane de transport greu pe distanțe lungi, precum și autobuzele.

În partea superioară a gamei de vehicule grele – și relevantă pentru studiul BMVI – este Iveco Stralis NP, primul camion propulsat de un motor cu gaz natural special conceput pentru operațiuni de transport internațional, cu autonomie de până la 1.500 km asigurată de cele două rezervoare de LNG de 400 kg.

Camionul poate funcționa atât cu gaz natural comprimat cât și cu gaz natural lichefiat, potrivindu-se astfel tuturor misiunilor de transport pe distanțe lungi.

Stralis NP se dovedește deja popular în sectorul transportului internațional de până la 40 de tone, clienții raportând o reducere semnificativă a costului total de proprietate (TCO).

Din punct de vedere al performanței de mediu, beneficiile sunt deja semnificative, deoarece emisiile de CO2 ale lui Stralis NP sunt cu până la 10% mai scăzute decât echivalentul motorinei în funcție de misiune și compoziția gazului.

Această reducere a CO2 poate fi îmbunătățită în continuare prin utilizarea gazului regenerabil (până la 95% cu biometan).

Beneficiile tehnologiei gazelor naturale de la Iveco se extind dincolo de emisiile de CO2 ale vehiculului: nivelul particulelor este neglijabil, iar emisiile de NOx sunt mult mai mici (50% comparativ cu motorina pe distanțe lungi).

De asemenea, este mult mai silențios, cu niveluri de zgomot reduse cu 50%.

Acest lucru deschide ușa unor noi oportunități de afaceri în zonele urbane cu restricții de trafic și zgomot.

Cu peste 22.000 de unități vândute, Iveco este liderul absolut al pieței și tehnologiei în segmentul vehiculelor comerciale care utilizează gaz natural.

Follow #infotrucker

Comentarii Facebook

Comentarii

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *