Studiu: 1.000 de stații de încărcare, suficiente pentru majoritatea traficului de camioane

Potrivit unui studiu realizat de Institutul Fraunhofer și Amazon, camioanele electrice din Europa vor avea nevoie de mult mai puține stații rapide de încărcare decât se credea inițial.
Astfel, 1.000 de stații de stații de încărcare echipate cu tehnologia Megawatt Charging System (MCS) sunt suficiente pentru asigura 91% din traficul cu camioane electrice pe distanțe lungi în 2030.
”Rezultatul arată că și mai puține stații de încărcare decât cele solicitate de Uniunea Europeană ar acoperi aproape tot traficul european de camioane electrice”, a declarat Patrick Plötz de la Fraunhofer ISI. El se referă la regulamentul UE privind obiectivele minime, care solicită peste 2.000 de stații.
Totuși, fiecare stație ar trebui să aibă până la 20 de puncte de încărcare MCS, subliniază Plötz. În Germania, potrivit modelului de calcul, între 150 și 200 de locații cu stații rapide ar fi suficiente pentru a acoperi 91% din traficul de camioane electrice.
VEZI ȘI: Test Volvo FH Aero Electric: Plus de autonomie
Calculeze se bazează pe ipoteza că aproximativ 15% dintre camioane vor fi electrice cu baterii în 2030. Cercetătorii au adoptat o ipoteză conservatoare și au asumat o autonomie practică destul de redusă, de 400 km, dar și că vehiculele nu se vor încărca deloc la garaj.
Studiul sugerează că industria și politicul trebuie să accelereze introducerea sistemului de încărcare Megawatt, care le va permite companiilor de logistică fără opțiuni de încărcare la sediul propriu să își electrifice flotele.