Studiu IRU: Camioanele electrice au emisii de CO2 mai mari decât cele diesel

Studiu IRU: Camioanele electrice au emisii de CO2 mai mari decât cele diesel
Un studiu al IRU arată că modelele electrice au emisii reale de CO2 mult mai mari față de camioanele diesel, în funcție de regiune, în actualul mix energetic.

Principala problemă este măsurarea emisiilor doar la țeava de eșapament. Această poate însemna, în funcție de regiune, ascunderea unor emisii reale aproape duble, în actualul mix energetic din Europa, SUA și China.

Studiu IRU: Camioanele electrice au emisii de CO2 mai mari decât cele diesel

Vehiculele comerciale grele, inclusiv camioanele și autocarele, emit anual 950 de milioane de tone de CO2 la țeava de eșapament (standard ”de la rezervor la roată”), reprezentând doar 2,5% din emisiile globale.

Hidrogenul și electricitatea sunt deseori văzute ca soluții cu zero emisii. Dacă se iau în calcul și emisiile de CO2 necesare pentru producerea lor, vom avea o imagine mult mai realistă asupra propulsiilor alternative. În Europa, SUA și China, în actualul mix energetic, camioanele electrice emit în medie cu 45% mai mult CO2 decât cele diesel, iar cele cu hidrogen cu 72% mai mult.

VEZI ȘI: Grupul TRATON mizeză pe vehicule electrice cu baterii, nu pe hidrogen

Astfel, o tranziție la electromobilitate pentru vehiculele grele este inutilă fără folosirea unor surse de energie curate, fără emisii de CO2.

”Decarbonizarea transportului comercial este o misiune uriașă și costisitoare. Mixul corect dintre subvenții și investiții pentru a accelera introducerea alternativelor cu emisii reduse poate fi obținut doar dacă emisiile de CO2 se măsoară corect”, a declarat Umberto de Pretto, secretar general al IRU.

IRU încurajează factorii de decizie să ia în calcul standardul complet well-to-wheel (de la sondă la roată) pentru a evalua și plănui investițiile și subvențiile.

Acest studiu IRU despre emisii se bazează pe date oferite de IEA, OICA, ADEME, GLEC, JRC (EU) și GREET (USA).

Follow #infotrucker