Sustenabilitate

Studiu: Peste 50% din cursele regionale pot fi făcute cu camioane electrice

Un studiu de fezabilitate comandat de Transport & Environment și realizat de Fraunhofer ISI a arătat că toate operațiunile urbane și jumătate dintre cele regionale pot fie efectuate deja cu camioane electrice.

Studiul de fezabilitate ”Livrările cu camioane cu baterii – 2021”, publicat recent ca parte a proiectului ”ZeroEmissionDeliveries” din Berlin, ilustrează potențialul uriaș al camioanelor electrice cu baterii.

Studiu: Peste 50% din cursele regionale pot fi făcute cu camioane electrice

Studiul comandat de Transport & Environment arată că electrificarea transportului rutier de marfă este deja posibilă pe termen scurt și promite beneficii economice pentru companii. El se bazează pe 9.500 de curse reale, efectuate cu 224 de camioane de peste 12 tone.

Fezabilitatea economică și tehnică a fost examinată utilizând exemplul practic al operațiunilor logistice ale Grupului REWE din regiunea de nord-est a Germaniei. Rezultatul: aproape 60% din flota REWE din regiunea de NE poate fi deja electrificată. Pentru aproximativ 40% din cazuri, trecerea la camioane electrice este asociată și cu avantaje economice.

VEZI ȘI: Poșta Norvegiană a comandat aproape 400 de vanuri și camioane electrice

”După evaluarea tuturor celor 9.500 de curse către peste 540 de centre logistice, este clar că autonomia actuală a camioanelor electrice este deja suficientă pentru toate cursele urbane și aproape jumătate dintre cursele regionale analizate. Cu o planificare optimizată a rutelor și puncte de încărcare intermediară, potențialul este și mai mare. Electrificarea rămâne însă în continuare o provocare pentru camioanele de peste 26 de tone, cu rute zilnice foarte lungi”, a declarat Dr. Patrick Plötz, cel care a condus studiul de fezabilitate.

Datorită gradului înalt de compatibilitate și a posibilelor avantaje de cost, una dintre recomandările studiului este ca operatorii de camioane să examineze deja conversia flotelor pentru operațiuni urbane și regionale la electricitate.

În plus, cum acest studiu vizează o perioadă scurtă, până în 2023, devine clar că în anii următori, o tehnologie îmbunătățită a bateriilor ar permite ca și mai multe rute să devină viabile tehnic și economic pentru camioane electrice.

Din aceeași categorie...

Back to top button