Logistica

Studiu PwC: Preluari record în industria de transport și logistică globală

Industria de transport și logistică reacționează la consecințele pandemiei și la provocările schimbărilor climatice cu numeroase preluări și fuziuni.

Potrivit unui studiu al PricewaterhouseCoopers (PwC), în 2021 au fost înregistrate 322 de tranzacții în acest sector la nivel mondial, cu o valoare totală de aproximativ 219 miliarde de dolari, mai mult ca niciodată, iar tendința este de așteptat să continue la un nivel ridicat și în 2022.

Studiu PwC: Preluari record în industria de transport și logistică globală

Investițiile în digitalizare și infrastructură „vor deveni din ce în ce mai importante în acest an pentru a combate întreruperile din lanțul de aprovizionare, spun experții PwC. De asemenea, aceștia se așteaptă la mai multe investiții, colaborări și preluări în domeniul sustenabilității.

Analiștii PwC au remarcat că industria de transport și logistică a fost, ca de obicei, cel mai puternic subsector, cu 170 de preluări și fuziuni. Al doilea cel mai puternic sector este sectorul de transport maritim cu 59 de tranzacții.

„24 din cele 59 de oferte de transport maritim din 2021 se refereau la infrastructura portuară”, spune studiul. Acest lucru face ca porturile să fie segmentul cel mai activ dintre obiectivele de infrastructură.

Activitatea de fuziuni și preluări este dominată de unii dintre marii jucători din logistică și transport maritim, potrivit PwC. Pe lângă gigantul danez de logistică DSV, compania de consultanță citează ca exemple liga de top a companiilor de transport maritim cu Maersk, MSC și CMA CGM, ale căror activități pentru PwC s-au numărat printre „cele mai izbitoare evoluții” din ultimul an.

VEZI ȘI: Europa testează un sistem de cuplare automată digitală a vagoanelor

„Obiectivele sunt diverse și arată ambiția de a câștiga mai multă influență asupra lanțurilor globale de aprovizionare”, scriu analiștii PwC. Pe lângă investițiile în activitatea de bază a transportului maritim și în terminalele portuare, companiile de transport maritim cumpără tot mai mulți „transportatori pentru a obține acces direct la expeditori”. Tendința către consolidarea și integrarea în continuare poate fi observată și în China.

„La sfârșitul anului, guvernul chinez a atras atenția și atunci când a anunțat fuziunea a 5 companii de logistică controlate de stat într-un singur jucător global important, numit China Logistics Group”.

PwC explică boom-ul de preluări în desfășurare în transportul de marfă din două motive. „Pe de o parte, importanța lanțurilor de aprovizionare stabile și a porturilor și aeroporturilor funcționale a crescut semnificativ ca urmare a pandemiei, iar pe de altă parte, participanții de pe piață încearcă să-și facă modelul de afaceri mai rezistent prin preluări și alianțe – și în afara activității lor de bază.”

La acestea se adaugă și cerințele enorme pe care lupta împotriva schimbărilor climatice le pune asupra economiei.

„Pe lângă creșterea vertiginoasă a prețurilor de marfă, cerințele tot mai mari de durabilitate și protecție a climei au dat aripi întregii industrie”, spune partenerul PwC Andr Wortmann. „Orientările politice ambițioase au un efect pozitiv asupra dorinței de a inova și de a schimba în întreaga industrie, care experimentează noi concepte și tehnologii.”

Din aceeași categorie...

Back to top button