GreenZoneTop News

Camioanele electrice au un impact mai mic asupra mediului decât cele diesel

Scania a publicat o evaluare pe întreaga durată de viață a camioanelor de distribuție, care concluzionează că modelele electrice cu baterii au un impact asupra mediului mai mic decât cele diesel.

Evaluarea pe întreaga durată de viață este o metodă ISO 14040/44 de calcul al impactului de mediu al produselor, începând de la extragerea și rafinarea materiilor prime necesare și sfârșind cu reciclarea.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

În cazul camioanelor de distribuție a fost aleasă o distanță totală de 500.000 km, parcursă într-un ciclu reprezentativ, cu o sarcină utilă medie de 6,1 tone.

”Într-un moment în care industria de transport se îndreaptă spre vehiculele electrice cu baterii, trebuie să ne întrebăm dacă acestea sunt cu adevărat mai bune pentru mediu pe întreaga durată de viață. Cu acest studiu, răspunsurile sunt clare”, a declarat Andreas Follér, șeful departamentului de Sustenabilitate al Scania.

Astfel, producția de camioane electrice cu baterii are un impact de mediu mai mare decât cea de camioane cu motor cu combustie. Acest lucru se datorează în mare parte producției de celule de baterii, o operațiune cu mare consum de energie.

VEZI ȘI: Scania a câștigat pentru a cincea oară consecutiv testul Green Truck

Totuși, pe întreaga durată de viață, camioanele electrice au un impact asupra mediului mult mai redus decât cele diesel, grație emisiilor de CO2 din faza de utilizare, arată studiul Scania. Camioanele electrice cu baterii au potențialul unui impact de mediu mai mic după maxim 2 ani de operare, indiferent de modul în care este produsă electricitatea în prezent.

”Estimăm că majoritatea clienților noștri vor avea un cost total de operare mai mic cu camioanele electrice. De aceea, până în 2030, jumătate dintre volumele noastre de vânzări ar putea fi reprezentat de vehicule cu sistem de propulsie electric”, a mai spus Follér.

Evoluția tehnologiilor ar putea reduce și mai mult impactul de mediu al camioanelor. De exemplu, în parteneriat cu Northvolt, Scania își propune să producă cele mai ecologice baterii din lume. De asemenea, parteneriatul cu H2 Green Steel ar putea rezolva problema emisiilor de CO2 generate de producția oțelului necesar camioanelor. Scania își propune să livreze în 2030 camioane produse cu zero emisii.

Din aceeași categorie...

Back to top button