Studiu: Traficul de camioane ar putea fi 100% fără emisii în 2050

Potrivit unui studiu al Universității din Münster, traficul comercial greu ar putea deveni 100% ecologic în 2050, când ar putea fi folosite doar camioane fără emisii.
Un grup de cercetători ai Westfälische Wilhelms-Universität (WWU) Münster a examinat competitivitatea camioanelor electrice cu baterii și celulă de combustie în transportul pe distanțe lungi. Concluzia acestui studiu a fost că în UE ar putea circula doar camioane fără emisii până în 2050.
Conform studiului, publicat în revista de specialitate ”Journal of Energy Storage”, camioanele electrice cu baterii sau celulă de combustie nu pot concura în prezent cu camioanele diesel în transportul pe distanțe lungi, atât din cauza autonomiei reduse, cât și a costurilor mai mari. Situația s-ar putea schimba radical în anii următori.
”Dezvoltarea dinamică a densității energetice a bateriilor și creșterea eficienței celulelor de combustie vor aduce costurile camioanelor fără emisii pentru curse lungi aproape de nivelul celor diesel. Pentru ca schimbarea să se producă este nevoie însă și de reducerea costurilor de realimentare pe autostrăzi”, a declarat Lukas Mauler, conducătorul studiului.
VEZI ȘI: Olanda a introdus zone de mediu pentru camioanele diesel
Potrivit cercetătorilor, competitivitatea camioanelor electrice va fi inițial obținută în aplicațiile pe distanțe scurte, iar treptat se va extinde și la aplicațiile pe distanțe lungi. Camioanele electrice cu baterii vor putea fi folosite pentru distanțe de până la 600 km, limită peste care vor fi folosite preponderent camioanele cu celulă de combustie alimentată cu hidrogen.
În afară de lungimea rutei, tipul de marfă transportată va juca un rol important în alegerea tipului de propulsie. Astfel, va conta dacă transportatorul își dorește să aibă la dispoziție un volum maxim sau o sarcină utilă maximă. Cea mai importantă condiție pentru dezvoltarea transportului electric pe distanțe lungi rămâne însă infrastructura de încărcare de pe autostrăzi.
Sursa foto: freepik