GreenZoneȘtiri

TÜV și ADAC: Camioanele cu LNG sunt mai eficiente decât cele diesel

Camioanele alimentate cu LNG sunt mai eficiente decât cele cu motoare diesel, arată un studiu realizat de TÜV Rheinland și ADAC.

Conform unui studiu efectuat de filiala ADAC Mittelrhein (Koblenz) și TÜV Rheinland camioanele cu LNG sunt mai eficiente din puncul de vedere al costurilor de exploatare comparativ cu cele cu motoare diesel.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Stefan Behrning, directorul centrului pentru soluții alternative de transport din cadrul TÜV Rheinland, spune că pentru moment soluțiile pe hidrogen, cu pantograf sau chiar electrice pe baterii nu sunt suficient dezvoltate pentru a oferi o alternativă reală în orice titp de transport rutier de mărfuri.

În cadrul acestui studiu, TÜV Rheinland și ADAC au pus bazele unui calculator de costuri unde companiile de transport pot face simulări pe nevoile lor specifice penttru a vedea dacă merită sau nu să investească în această soluție alternativă.

Acest calculator de costuri se adresează atât companiilor mari cât și celor mici care doresc să achiziționeze camioane alimentate cu LNG, spune Klaus Manns, directorul ADAC Mittelrhein.

VEZI ȘI: Primele unități ale noii generații MAN TGX circulă pe șoselele din Europa

Conform studiului, chiar dacă costurile de achiziție ale unui camion cu LNG sunt mai mari, combustibilul este mai ieftin decât motorina. La asta se adaugă și scutirea pentru plata taxei de drum, în Germania, în vigoare până cel puțin în 2023.

Cu o autonomie de 1.000 km, camioanele alimentate cu LNG sunt în avantaj față de cele electrice sau pe hidrogen, iar infrastructura actuală favorizează utilizarea soluțiilor cu LNG.

În prezent, există în Germania 23 de puncte de alimentare exclusiv cu LNG, 17 noi urmând a fi inaugurate doar anul acesta. În schimb, puncte de alimentare cu hidrogen există doar în cazul unor proiecte de test, iar puncte de încărcare rapidă electrice sunt de asemenea doar în faza de test.

Din aceeași categorie...

Back to top button