SUA investește în soluții de încărcare a camioanelor electrice

Investițiile în soluții de încărcare vor accelera implementarea pe scară largă a camioanelor electrice de capacitate medie și mare în SUA.
Departamentul pentru Energie al SUA (DOE) investește 68 de milioane de dolari în soluții de încărcare a camioanelor electrice de mare tonaj. Accentul va fi pus pe proiectarea, dezvoltarea și testare a unor stații de încărcare inovatoare.
Proiectele sunt finanțate prin inițiativa SuperTruck Charge a DOE. Sunt trei în total, toate situate în apropierea porturilor cheie, a centrelor de distribuție și a coridoarelor majore din SUA.
Primul proiect, condus de Pearl Street Property Company, se va concentra pe strategii inovatoare de gestionare a rețelei și a sarcinii. Planul este de a instala zece stații de încărcare a camioanelor la o locație de-a lungul coridorului I-10 din Arizona. Acestea vor oferi încărcătoare MCS, iar locurile vor fi echipate cu copertine solare și 3 MW de sisteme de stocare a energiei electrice pentru a suplimenta cererea de energie atunci când este necesar. Proiectul este finanțat cu 20 de milioane de dolari.
Alte 26 de milioane de dolari vor merge către un proiect condus de Greenlane Infrastructure din California. Întreprinderea comună formată din Daimler Truck North America (DTNA), NextEra Energy Resources și Blackrock a anunțat în 2022 că intenționează să construiască o rețea de stații de încărcare și stații de realimentare cu hidrogen la nivelul întregii SUA. Finanțarea anunțată acum va fi destinată instalării unei stații publice de încărcare în Barstow, California, care oferă peste 10 MW. Locația va include panouri solare și sisteme de stocare a energiei pentru a minimiza impactul asupra rețelei.

Al treilea și ultimul proiect este condus de Universitatea de Stat din Utah și a primit o finanțare de 22 de milioane de dolari. Acesta își propune să dezvolte un „proiect de infrastructură de încărcare fiabil, reproductibil și scalabil, care poate fi implementat la nivel național, chiar și în zonele cu capacitate limitată a rețelei”. Acesta va înființa o instalație de încărcare denumită SuperCharge, care va oferi o capacitate maximă de încărcare simultană de 9 MW și 12 MW de echipamente instalate de încărcare a camioanelor electrice. Cu toate acestea, doar 4,5 MW vor proveni din rețea.
Investiții în alte proiecte de infrastructură de încărcare electrică
Aceasta este doar cea mai recentă finanțare anunțată de DOE, care a alocat 43,7 milioane de dolari pentru noi stații de încărcare electrică, de exemplu pentru sisteme de biciclete, car sharing sau în locuințe multifamiliale, ca parte a programului său Communities Taking Charge Accelerator.
Iar în decembrie, a acordat un total de 25 de milioane de dolari pentru 11 proiecte legate de bateriile de generație următoare.